Det finns nu en ny version tillgänglig för ledigajobb.se. Klicka på uppdatera eller ladda om sidan för att få tillgång till den nya versionen.
OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Nordström assistans grundades 1998, är anordnare av personlig assistans till ca 200 kunder runt om i hela Sverige, har ca 1000 anställda och är en del av Team Olivia, en av de ledande privata vård- och omsorgskoncernerna i Norden. Inom Team Olivia är Nordström assistans del av affärsområde Personlig Assistans, ett affärsområde i tillväxt och vi letar nu efter dig som vill ta chansen att vara med på vår resa.
Som ekonomiassistent är du en viktig del i ekonomiavdelningen på Nordström assistans samt tillsammans med övriga ekonomer för affärsområde personlig assistans inom Team Olivia.
Vem söker vi?
Du bör ha viss erfarenhet av att jobba med leverantörsreskontra, fakturering samt kundreskontra och därmed snabbt kunna komma in i rollen och bli relativt självgående. Du har en förståelse för redovisning och gärna viss systemvana. Du är noggrann och strukturerad då det är viktigt att siffror, fakturering och ekonomiska rapporter blir korrekta. Du är ansvarstagande och driven med en vilja att lära dig och fortsätta utvecklas med oss. Det är även viktigt att du har en god serviceförmåga då du kommer att ha flera kontaktytor, såväl internt som externt.
I rollen som ekonomiassistent kommer du vara en del av bolagets administration där du tillhör ekonomiteamet och rapporterar till affärsområdets redovisningschef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara självständigt för hela processen för leverantörsfakturor i vårt elektroniska leverantörsfakturasystem, Medius. Från ankomst och attestflöden till kontera, periodisera, betala och bokföra betalningar.
Kundreskontrahantering i form av fakturering av våra kommunfakturor och fordringshantering
Utläggshantering
Hantera inkommande mail och post
Stötta i månadsbokslut
Övriga ad hoc uppgifter
Dessutom kommer du tillsammans med andra på kontoret hjälpa till att stötta kontoret genom att öppna dörren, ta emot bud, ta emot gäster samt hålla koll på att köket ser trevligt ut.
Kvalifikationer:
Krav:
Gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi.
Tidigare erfarenhet av liknande arbete på en ekonomiavdelning
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Meriterande:
Branscherfarenhet
Erfarenhet av Medius Flow och D365
Vi erbjuder:
Ett utvecklande arbete i ett spännande bolag i tillväxt. Du verkar i en miljö där samarbete, teamkänsla, affärsmässighet och förändringsarbete är naturliga delar av vardagen.
Mer om tjänsten och ansökan
Tjänsten utgår från vårt kontor i Danderyd, Stockholm.
Omfattning: Heltid, vikariat juni 2024 till januari 2025 med möjlighet till förlängning. Vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta under sommaren.
Tillträde snarast, enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag är 1 maj 2024 . Vi träffar kandidater löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vid frågor om tjänsten kontakta ekonomichef Annika Rosén; [email protected] och vid frågor om rekryteringen kontakta rekryteringschef, Regina Lindstedt; [email protected]
Under rekryteringen kan vi komma att genomföra tester och bakgrundskontroller. Vi hanterar ej ansökningar per mail.
Varmt välkommen med din ansökan!