Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-22

Vill du arbeta med att leverera god kvalitativ service till våra besökare? Då kan du vara vår nya administratör!  Vilka är vi? Kompetensförsörjningskontorets resurser och professionella kompetens fokuserar på individens utveckling och samhället tillväxt. Vi utformar effektivt och flexibelt utbildning och andra insatser utifrån kompetensförsörjningsbehov och yrkesväxling i arbetslivet. Med rätt insatser verkar vi för utveckling för de som står långt ifrån arbetsmarknaden.  Vi ger våra invånare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Därmed ökar invånarnas livskvalitet där fler tar ansvar och bidrar till en hållbar framtid. På Kompetensförsörjningskontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, budget- och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Inom verksamhetsstöd, kansli och ekonomi är vi ett tjänstemannastöd till nämnd och ledning. Till enheten verksamhetsstöd söker vi nu en hängiven administratör för ett tidsbegränsat vikariat. Vi är 15 kollegor som navigerar genom reception, arkiv och inköp, ekonomi samt löner.  Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör är du ansiktet utåt i receptionen och är den som möter kommuninvånarna professionell och serviceinriktad känsla. Du ger personlig service genom att svara på frågor, informera och guida personerna rätt. I denna roll har du stor variation i ditt arbete. En del av arbetet är administrativt uppgifter vilket kan innebära att registrera inkomna handlingar, registrera e-ansökningar, överklaganden, hantera rekvisitioner, förfrågningar från andra myndigheter. Du ansvarar även för andra administrativa uppgifter såsom posthantering, Du är en viktig del av kugghjulet i verksamheten, där ditt arbete möjliggör för kärnverksamheten att utföra sitt uppdrag. Vem är du? Vi söker dig som har gymnasieexamen. Du har några års erfarenhet av arbete med service och administrativa uppgifter.  Som person drivs du av att leverera god service, och har förmåga att hantera människor i olika sinnesstämningar på ett lågaffektivt och respektfullt sätt.  Du trivs med att arbeta i en internationellt präglad och flerspråkig arbetsmiljö. Du har vana att arbeta i olika IT-system. För denna tjänst där kommunikationen är nyckel till att lyckas, krävs goda kunskaper i det svenska språket både muntligt och skriftligt.  Välkommen in med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Visstidsanställning på heltid  Längd på anställning: Till och med 31 januari 2025 Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Arbetstid: Dagtid Sista ansökningsdatum: 12 maj Kontakt: Enhetschef, Lena Perlelund Sandqvist, 011–151949, [email protected] eller rekryteringsspecialist Ellen Harryzon [email protected] KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons