Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-19

Arbetsbeskrivning


Är du noggrann och har en god analytisk förmåga? Är du systemkunnig? Kanske har du tidigare erfarenheter från logistikbranschen? Då har vi ett spännande uppdrag till dig! Vi söker nu en administratör inom rapportering till vår kund inom logistik och transportbranschen. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Randstad.


Uppdrag: start mitten av juni 2024 - 31e december 2024.

Omfattning: 40h/veckan

Plats: Solna, Stockholm

Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden


Huvudsakliga arbetsuppgifter: 

  • Utföra standardrapporter på dag, veckovis och månadsbasis.
  • Lägga upp/publicera rapporter i interna system, rensa och snygga till.
  • Skicka rapporter veckovis till kunder.
  • Bidra till förbättring av rapporternas innehåll och layout. 
  • Skapa nya ad-hoc rapporter efter organisationens behov. 


Du kommer även att förvalta befintlig rapportering för OPS, kundservice och försäljning i SAP, Microsoft (Excel, Access, Power BI och Oracle). Beställningar kan komma in på nya rapporter som då ska tas fram eller byggas upp i Power BI. Arbetet är högt och lågt i denna administrativa roll då du som sagt kan bygga upp nya rapporter i Power-BI till att senare supportera medarbetare som har problem med access till rapporter.

Kvalifikationer


För att passa denna roll behöver du ha följande erfarenheter och egenskaper:

  • Flytande engelska och svenska i både tal och skrift
  • Gymnasieutbildning 
  • Mycket goda kunskaper i system som Power BI och inom Excel och MS office
  • Kunna bygga rapporter i Power BI

Meriterande för rollen: 

  • Högskoleutbildning i ekonomi/Statistik/Matematik/ eller relevant arbetslivserfarenhet. 
  • Arbetserfarenhet inom logistik- och transportbranschen.
  • Systemkunnig, gärna inom SAP
  • Avancerade kunskaper i Excel & Access VBA programmering
  • Bekväm med DAX och M-code Power Quary


Personliga egenskaper:

För att trivas i rollen bör du ha goda kommunikativa egenskaper samt vara resultatorienterad. Du ska vara strukturerad, tycka om att ha många bollar i luften i en komplex miljö med bibehållen helhetssyn. Vi ser också att du är detaljfokuserad, strukturerad samt flexibel. 

Erfarenhet

Engelska
Administrativa insatser
Microsoft Excel
Teamarbete
Analystiska

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons