Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-19

Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 18 personer inom HR, lön, hälsoutveckling, vikariesamordning och administration. Vi söker nu en nyfiken och driven HR-konsult som vill vara en del i vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred kompetens, där samarbete och kollegialt stöd är viktigt. Vi arbetar med att ge konsultativt stöd till chefer inom våra olika kompetensområden. Vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar till ett intressant och meningsfullt arbete som gör skillnad! ARBETSUPPGIFTER Arbetet som HR-konsult är dynamiskt och varierande. För att du ska trivas hos oss är det en fördel om du gillar när det händer saker och vill arbeta med flera parallella processer. Arbetet är ofta händelsestyrt och kräver en förmåga att kunna planera men samtidigt snabbt ställa om och prioritera. Tillsammans arbetar vi lösningsfokuserat och bidrar med olika perspektiv och kompetens, för verksamhetens bästa. Du kommer arbeta med att ge konsultativt stöd till chefer för att stärka dem i arbetsgivarrollen. Ditt uppdrag kommer innefatta fördjupningsområde inom arbetsmiljö och rehabilitering. På sikt kommer du också arbeta brett med förvaltningsinriktat stöd, såsom att aktivt stödja chefer i individärenden, lönefrågor och löneöversyn, arbetstidsfrågor, rehabiliteringsärenden, arbetsmiljöarbetet och samverkan med fackliga organisationer samt olika insatser för att stärka ledarskap och medarbetarskapet i verksamheten. Arbetet är utåtriktat med många kontakter mot både chefer, skyddsombud och kollegor. Beroende av din erfarenhet kommer du arbeta med både operativa och strategiska frågor. Vårt mål är att erbjuda ett uppdrag där det finns möjlighet att utvecklas vidare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad personalvetare, vill arbeta med ett brett HR uppdrag och har erfarenhet av eller intresseområde kopplat till arbetsmiljö och rehabilitering. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ditt förhållningssätt skapar förtroende i verksamheten. Du inhämtar perspektiv, ser möjligheter, förstår din roll och ser till hela organisationens bästa i både agerande och beslut. Du är en duktig kommunikatör och har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Inom personalenheten får du ansvar men är aldrig ensam. Du erbjuds utveckling för att främja det bästa stödet till våra verksamheter. Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid, förmånscykel, miljöbil och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons