OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-19

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu säkerhetshandläggare inom Upphandlingssäkerhet till Säkerhetsavdelningen i region Väst. Du kommer ha en viktig roll i att stödja polismyndighetens tillväxt och säkerhetsarbete. Hos oss kommer du tillsammans med dina kollegor få möjlighet att utvecklas och samtidigt bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Säkerhetsavdelningen i region Väst ingår i den nationella Säkerhetsavdelningen som är indelad i regionala och nationella enheter. Vi ansvarar för Polismyndighetens säkerhetsskydd och verksamhetsskydd, vilket omfattar bland annat skydd av egendom, medarbetare, information samt hantering av säkerhetsprövningar och säkerhetsärenden. I Säkerhetsavdelningen i region Väst är indelad i två grupper, Personalsäkerhet och Teknisk/Fysisk säkerhet där du som säkerhetshandläggare inom upphandlingssäkerhet ingår i gruppen för Teknisk/Fysisk säkerhet.

Arbetsbeskrivning

I rollen som säkerhetshandläggare inom upphandlingssäkerhet kommer du bedöma Polismyndighetens verksamheter ur ett helhets- och säkerhetsperspektiv.

Din roll är att kunna avgöra vilka krav Polismyndigheten behöver ställa på externa leverantörer eller andra som kommer ta del av Polismyndighetens verksamhet och dess skyddsvärden. Som en del i den bedömningen medverkar du i olika projektmöten vid ny och ombyggnationer, för att möta frågeställningar kring bland annat krav inom området upphandlingssäkerhet. Kraven formuleras oftast genom upprättande av olika former av avtal eller överenskommelser. Avtalsområdet rör då främst verksamhetsskyddsavtal, sekretessavtal och säkerhetsskyddsavtal genom säkerhetsskyddad upphandling – SUA.

I rollen ingår även förvaltning genom uppföljning och revidering av pågående projekt för att värna Polismyndighetens skyddsvärden. Som en naturlig del i arbetsuppgifterna ha du en löpande dialog internt inom Polismyndigheten men också med externa leverantörer. Du kommer även hantera ansökningar för registerkontroll till Säkerhetspolisen.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

· Högskoleutbildning eller annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för funktionen.

· Goda systemvana, däribland MS Office

· Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

· B-körkort för manuell växellåda då resor kan förekomma i arbetet

· Svenskt medborgarskap

Det är meriterande om du även har:

· Relevant erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddad upphandling

· Aktuell erfarenheten inom upphandlingsområdet

· Kännedom om de lagar och förordningar som reglerar säkerhetsskyddsområdet

· Erfarenhet av arbete med uppföljning/kontroll inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer relevant

· Relevant arbetslivserfarenhet inom Polismyndigheten.

Personliga egenskaper

Vi söker dig med god förmåga att arbeta självständigt, vara noggrann och strukturerad. Du är flexibel, stresstålig och har god förmåga att samarbeta såväl internt som externt. Arbetsuppgifterna kräver att du har hög integritet och förmåga att se sammanhang för att på ett betryggande sätt värdera och hantera en större mängd skyddsvärd information.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Christopher, 010-56 58 888.

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:

[email protected]

Fackliga företrädare

Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10

SACO, nås via Polisens växel 114 14

SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27

ST, nås via Polisens växel 114 14

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader

Arbetsort: Göteborg

Arbetstid: Dagtid med flex

Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Handläggare säkerhet

I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen, vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till [email protected] senast den 29/4 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A218.492/2024 i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/krigsplacering/ och https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/sakerhetsprovning/

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

För fullständig annons, se www.polisen.se

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons