Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-19

Gillar du att arbeta med redovisning och vill få möjligheten att utvecklas, då kanske du är vår nya ekonomiassistent? Nu söker vår ekonomiavdelning en ny medarbetare med önskvärd start juni 2024.  Ditt dagliga arbete Ditt arbete kommer i huvudsak bestå av uppgifter kopplade till kund- och leverantörsreskontran, samt löpande bokföring. Utöver detta tillkommer övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen.  * Kund och leverantörsreskontran med fokus på kundreskontran * Löpande bokföring * In och utbetalningar, samt bokföring av dagliga transaktioner av banken * Skicka ekonomiska rapporter * Inkassohantering * Utredningar I teamet är vi ett glatt gäng på 6 personer som erbjuder en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Du erbjuds * Arbete i ett sammansvetsat och kompetent team som värdesätter öppenhet * En arbetsplats som värdesätter hög arbetsglädje där vi firar våra framgångar * Förmånliga villkor enligt kollektivavtal * Distansarbete del av arbetstiden för fastanställda medarbetare Du arbetar på vårt kontor i Danderyd, nära Mörby Centrum, i ett öppet kontorslandskap med nära kontakt till kollegor och ledare. Möjlighet till distansarbete finns. Vem söker vi?  För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du främst är självständig, kommunikativ, engagerad och flexibel. Du är en lagspelare, öppen och positiv och utför ditt arbete med noggrannhet. Du är trygg som person och i din yrkesroll och trivs med ett strukturerat arbetssätt. Du har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete samt hålla deadlines. Vi arbetar i många olika system och därför är det viktigt att du känner dig bekväm med att jobba i excel och med processer. Grundkrav för rollen är att du har en gymnasieutbildning inom ekonomi och/eller annan relevant erfarenhet. Du bör ha goda kunskaper i excel samt vara flytande i svenska och vårt koncernspråk är på engelska så du behöver kunna ta dig fram obehindrad där även i tal och skrift.  Det är meriterande om du har erfarenhet från försäkringsbranschen, ekonomisystemet Agresso samt erfarenhet från arbete i en ekonomiavdelning. Omfattning Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse (men önskvärt i juni 2024). Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan via vår hemsida https://www.sos.eu/se/om-oss/karriaer/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. När du skickar in din ansökan behöver du enbart skicka in CV (inget personligt brev) samt svara på de urvalsfrågor vi har. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering och kommer använda oss av tester i ett tidigt steg i processen, vilket vi gör för att främja objektivt urval, inkludering och mångfald. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta redovisningschef Angéli Bjerlow eller HR Anette Lundqvist via [email protected].

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons