Om tjänsten

Besök hemsida his.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-19

Om oss Vill du var med i en spännande utveckling med en mix av innovativa forskningsmiljöer och mer traditionell IT-verksamhet och bidra till att förbättra användarupplevelsen för både studenter och anställda? Är du kreativ, serviceinriktad och pedagogisk? Vi söker en entusiastisk och skicklig medarbetare som trivs med att erbjuda förstklassig support och samtidigt kan bidra till utvecklingen av vår supportverksamhet samt skriva användarvänliga manualer och instruktioner.   Din roll Som medarbetare inom IT-support kommer du att vara en viktig del av vårt team och ansvara för att leverera både första och andra linjens support till användare inom högskolan. Din roll innebär att snabbt och effektivt strukturera inkommande ärenden, lösa tekniska problem, ge användarstöd och säkerställa en smidig användarupplevelse. Ärenden hanteras via telefon, besök och i Högskolans ärendehanteringssystem. Utöver din supportroll kommer du också att vara ansvarig för att skapa och uppdatera användarmanualer, guider och instruktioner. Genom att tillhandahålla tydliga och användarvänliga dokumentationer strävar vi efter att göra det enkelt för våra användare att navigera och utnyttja våra IT-tjänster på bästa möjliga sätt. Ytterligare arbetsuppgifter kan komma att ingå i befattningen.   Vi söker dig som har: • akademisk examen på lägst kandidatnivå eller motsvarande inom för anställningen relevant ämnesområde • minst tre års erfarenhet av teknisk support under de senaste fem åren • dokumenterad god samarbetsförmåga • förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Vi kommer också att värdera följande bedömningsgrunder vid anställningen: • Dokumenterad erfarenhet av att införa nya system, t ex Microsoft 365 • Erfarenhet av att ha deltagit i projekt • Erfarenhet av att skriva manualer, guider och instruktioner • En god kommunikativ och pedagogisk förmåga Vid denna anställning kommer stor vikt att fästas vid att ha erfarenhet av att skriva manualer, guider och instruktioner samt att ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning. Högskolan kan vid behov tillämpa 6 månaders provanställning. Omfattning: 100 % Sista ansökningsdatum: 12 maj 2024 Diarienummer: Ref nr HS 2024/253 Tillträde: Enligt överenskommelse Kontaktuppgifter: Upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Hubertus de Goeij. Facklig information lämnas av Anders Johansson (Saco-S) eller Sonja Nohlgren (ST). Samtliga personer nås via Högskolans växel 0500-44 80 00. Ansökan Du söker anställningen via vår hemsida, www.his.se/jobb genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen. Där kan du även läsa mer oss Högskolans rekryteringsprocess samt vilka förmåner du har som medarbetare hos oss. Välkommen med din ansökan! Till din ansökan ska följande dokument bifogas: • Personligt brev • CV med personuppgifter, examina, övriga utbildningar, tidigare anställningar och annan relevant erfarenhet • Intyg/betyg och övriga dokument som styrker din ansökan Högskolan i Skövde är en central och ledande aktör för utbildning, forskning och samverkan som stödjer omställningen för en hållbar framtid – regionalt, nationellt och internationellt. Våra 10 000 studenter och 500 medarbetare skapar förutsättningar för samhällets digitala transformation och hållbar samhällsutveckling genom högkvalitativ utbildning och forskning inom valda områden. Välkommen till ett levande campus mitt i Skaraborg.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons