Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-19

Arbetsbeskrivning

Vill du dra nytta av dina språkkunskaper inom danska för att hjälpa kunder att hitta lösningar? På Opter väntar en central roll på huvudkontoret vid Globen i Stockholm, där du blir del av ett team med engagerade och välkomnande kollegor!

Opter är en ledande leverantör av transportledningssystem som används av över 600 transportföretag i Norden idag. Vår egenutvecklad mjukvara effektiviserar administration, planering och kommunikation av transportuppdrag för våra kunder. Systemet är byggt på Microsofts senaste teknik och anpassat för en helt digital dokumenthantering och mobil kommunikation med fordon, chaufförer, åkare och slutkunder.

Du blir en del av ett team som är experter på hur ett åkeri effektivt planerar och utför leveranser, hanterar dokument och får betalt. I teamet spelar alla en viktig roll och hjälper varandra med ett prestigelöst och positivt förhållningssätt. Vi värdesätter balans mellan fritid och arbetsliv och erbjuder flexibilitet kring möjligheten att arbeta både från kontoret och på distans.

Ditt huvudansvar är inkommande samtal och mail från våra dansktalande företagskunder. Som en del av Opters supportteam har du en nyckelroll och är ansiktet utåt mot våra kunder. Du guidar och vägleder kunderna i vårt system och ger våra utvecklare viktig feedback för att fortsätta förbättra systemet.

För att passa in i rollen behöver du ha god förmåga att kommunicera på danska, svenska och engelska i tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kundkontakt, exempelvis som säljare, inom kundservice eller IT-support och trivs med att guida och vägleda kunder på ett pedagogiskt sätt. Du bör ha god datorvana men behöver inte ha arbetat inom IT tidigare, vi lägger stor vikt vid din inställning och ditt intresse för teknik.

Om du trivs med att hjälpa kunder att hitta lösningar, i en roll där den ena dagen inte är den andra lik, ser vi fram emot att välkomna dig till vårt team och till att fortsätta växa och utvecklas med oss!

Ansvarsområden

Exempel på arbetsuppgifter: 

  • Besvara inkommande samtal och e-post från Opters dansktalande företagskunder.
  • Ge teknisk support och vägledning till kunder i Opters mjukvara.
  • Samla in och dela feedback från kunder för att förbättra vårt system.
  • Samarbeta med teamet för att säkerställa en sömlös kundupplevelse.

Kvalifikationer

Krav:

  • Vana av att arbeta med datorer och/eller IT-system.
  • Tidigare arbetslivserfarenhet som innefattat kundkontakt.
  • Goda kunskaper inom danska, svenska och engelska i tal och skrift.


Meriterande:

  • Du får gärna ha tidigare erfarenhet av att arbeta inom support.
  • Tidigare erfarenhet av Windows Server och/eller TeamViewer är meriterande men inget krav.
  • Har du tidigare arbetat med transportsystem eller logistik är detta ett plus.

Om företaget

Opter AB

Opters marknadsledande transportplaneringssystem utgör navet i affärsverksamheten för hundratals transportföretag i Norden. Opters mjukvara för orderhantering, transportplanering, kommunikation, systemintegration, prissättning och fakturering levereras som en prenumerationstjänst (Saas) i molnet eller på kundens egen server. Företaget grundades 2002. Huvudkontor och produktutveckling finns i Stockholm, dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. Opter har idag 44 anställda, omsätter 66 mkr och är sedan hösten 2021 noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons