Är du Business Controller och bor i Stockholm eller Göteborg? Just nu söker vi efter Business Controllers för att utöka vårt nätverk för kommande uppdrag.

Vi söker ständigt duktiga och engagerade ekonomer som är intresserade av konsultuppdrag. Uppdragen kan variera i längd, alltifrån några månader upp till ett par år. Du kan även vara egenföretagare och gå in som underkonsult via oss. Våra kunder finns i hela Sverige men framför allt i Stockholm och Göteborg, uppdragen är oftast på heltid men vi har även deltidsuppdrag.

Ditt uppdrag

I rollen som Business Controller är din huvuduppgift att analysera och tolka företagets ekonomiska siffror och med detta som underlag agera stöd till ledningen vad gäller verksamhetsstyrningen och medverka till åtgärder som ökar organisationens interna effektivitet. I rollen har du möjligheten att få ta del av en varierande mängd uppdrag och har oftast flera arbetsuppgifter som exempelvis:

  • Sammanställa den ekonomiska information som ledningen behöver.
  • Ge råd och stöd till ledningen.
  • Analysera och följa upp resultat, lönsamhet och affärsplaner.
  • Klarlägga ekonomiska händelser, orsaker och konsekvenser.
  • Ta fram och presentera strukturerade analyser.
  • Agera stöd till linjechefer och medarbetare i att genomföra förändring.
  • Delta i arbetet med företagets långsiktiga affärsplaner och prognoser.
  • Bedöma de ekonomiska konsekvenserna av olika planer.
  • Undersöka om och hur en produkt eller tjänst är lönsam.
  • Undersöka om försäljning skiljer sig mellan olika geografiska områden och olika kundgrupper.
  • Se till att det finns välfungerande ekonomiska informationssystem i verksamheten.

Vem är du?

  • Du har en relevant utbildning civilekonom- eller högskoleutbildning inom ekonomi.
  • Du har några års erfarenhet som controller och har vana av att jobba nära verksamheten.
  • Det är meriterande om du har arbetat med redovisning och varit med i bokslutsarbetet, budget och prognosarbete gärna både på byråsidan och på ett bolag med olika typer av ekonomiroller.
  • Stor vana av att arbeta i Excel och behärskar även andra ekonomisystem och rapporteringsverktyg.
  • Du behärskar svenska och engelska, både i skrift och tal.
  • Du är professionell och tycker om att dela med dig av din kompetens och erfarenhet för att hjälpa våra kunder, du vågar utmana dig själv för att utvecklas.
  • Du är positiv, tillmötesgående och har ett prestigelöst sätt.
  • Du är kommunikativ och ansvarstagande.
  • Du har ett noggrant och analytiskt arbetssätt, samtidigt som du är utåtriktad och relationsskapande.
  • Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya strukturer, roller och arbetsuppgifter och du trivs bra i att arbeta självständigt.
  • Du är proaktiv och lösningsfokuserad och det faller naturligt att planera och organiserar ditt arbete.


Om Nutshell

Nutshell Consulting fokuserar på heltäckande tjänster inom ekonomi. Hos oss står människan i centrum oavsett om vem du är – anställd, partner eller kund. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill skapa verklig förändring. På Nutshell erbjuds du en konkurrenskraftig lön och en dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dig själv. Vi optimerar våra kunders ekonomifunktion med vårt heltäckande utbud av tjänster för finans. Vi finns här för att stödja och förbättra våra kunders verksamheter.

Detta är en allmän annons inför kommande uppdrag. Vi går igenom ansökningarna löpande och gör ett urval mot våra befintliga uppdrag och om vi ser att du har en passande profil kommer vi att höra av oss. Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons