OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida perido.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-19

Har du tidigare erfarenhet från en liknande tjänst och trivs med att vara den där administrativa stjärnan som får allt att fungera? Om svaren är ja, då har vi en tjänst för dig att blomma i! Läs gärna vidare!

Om tjänsten

Vi på Perido letar efter en chefsassistent till vår kund, ett ledande energiföretag som levererar fjärrvärme, fjärrkyla och el till Stockholmsregionen. De fokuserar på hållbara energilösningar och arbetar aktivt för att minska koldioxidutsläppen. Med innovativa teknologier och lång erfarenhet strävar de efter att möta regionens energibehov på ett effektivt och miljövänligt sätt. Tjänsten är placerad i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten kretsar kring att vara ett ovärderligt stöd för chefer i ledningsgruppen. Arbetsdagarna kommer vara av varierad karaktär vilket kräver stor flexibilitet av dig. I stort kommer det röra sig om följande arbetsuppgifter:

  • Administrativ samordning av ledningsarbete
  • Planering, koordinering och kommunikation kring chefernas scheman, möten och resor
  • Hantering av fakturor, resor och reseräkningar för chefen
  • Ansvar för planering och protokollföring vid årsmöten
  • Förberedelse och deltagande vid gruppmöten och konferenser
  • Genomförande och deltagande vid arbetsplatsträffar
  • Fungera som huvudkontakt för cheferna
  • Stöd för administrativa system som DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx och mallar
  • Samarbeta med partners inom andra enheter
  • Deltagande i utveckling av interna verktyg, processer och system samt projekt
  • Stöd vid anställnings- och avslutningsprocesser

Dina egenskaper

Vi letar efter dig som har stor organisatorisk och administrativ kompetens. Du trivs i rollen att få ha många uppgifter på ditt bord, ofta samtidigt. Du har ett utpräglat sinne för service och kan kommunicera på ett skickligt och professionellt sätt. Slutligen är du flexibel i den mening att du kan förändrar ditt arbetssätt vid behov, alltid med en proaktiv attityd, för att hitta de bästa lösningarna.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Eftergymnasial eller annan utbildning för rollen relevant alternativt tidigare erfarenhet av liknande roll
  • Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter
  • Erfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljning
  • God systemvana
  • God digital förmåga
  • God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska

Meriterande:

  • Erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt
  • Erfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschen
  • Erfarenhet av sälj och/eller kundbemötande

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag till 2024-12-31 med chans till förlängning. Start 2024-05-06.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34566 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons