OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-18

Är du självgående, flexibel, kvalitetsmedveten och har erfarenhet av administration eller chefsstöd? För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill ta dig an tjänsten som Chefsassistent! OM TJÄNSTEN För vår kunds räkning som är ett stort energibolag söker vi nu dig som vill jobba som Chefsassistent till försäljningsavdelningen. Vår kund är stockholmarnas energibolag. Dygnet runt, året om, tryggar de den växande Stockholmsregionens tillgång till värme, kyla, el samt hantering av avfallstjänster. Idag är fler än 800 000 stockholmare och drygt 400 sjukhus, datahallar och andra verksamheter anslutna till fjärrvärmenätet, kopplat till våra värme- och kraftvärmeanläggningar från Högdalen i söder till Brista i norr. Med gemensam kraft driver vi Stockholm framåt med potential att bli världens första klimatpositiva huvudstad. I rollen krävs att du tar ett övergripande ansvar för cheferna i ledningsgruppens administration. Rollen förutsätter flexibilitet och ständig utveckling. Rollen innebär krav på helhetssyn, integritet och förståelse för vad ledningens arbete innebär. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work som förväntas pågå långsiktigt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Samordna ledningsarbete administrativt * Planera, koordinera och kommunicera kring chefernas olika åtaganden (kalender, möten och resor, i viss mån även telefon och mail) * Hantera (kontera och granska) fakturor, resor och reseräkningar åt chefen * Ansvara för att årsmötesplan tas fram samt agenda och protokollförning * Förbereda och medverka vid gruppmöten och konferenser * Ansvara för det praktiska genomförandet av och delta vid arbetsplatsträffar * Vara det naturliga kontaktfiltret för cheferna * Vara naturligt stöd för hantering av administrativa system såsom DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx, mallar mm * Vara delaktig i att underhålla och utveckla samarbetet med partners inom andra enheter * Delta i utvecklingen av interna verktyg, processer och system som t.ex. delta i och leda projekt och piloter * Vara behjälplig vid on-och off boarding VI SÖKER DIG SOM - Har eftergymnasial eller annan utbildning för rollen relevant alternativt tidigare erfarenhet. - Har erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter - Har erfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljning - Har god systemvana - Har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska. - Har god digital förmåga. Meriterande krav - Har erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt - Har erfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschen - Har erfarenhet av sälj och/eller kundbemötande Som person är du: - Serviceinriktad - Flexibel - Kvalitetsmedveten - Självgående - Samarbetsinriktad - Har hög integritet Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons