Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-18

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Kriscentrum för kvinnors skyddade boende ingår i Kris och relationsenheten 2 och 3 som har 23 medarbetare fördelat på två samtalsmottagningar och det skyddade boendet. I det skyddade boendet har vi plats för tolv kvinnor och medföljande barn. Förutom de tolv platserna har vi 4 externa lägenheter är vi kan ta emot män, HBTQI personer, personer med funktionsnedsättning i behov av personlig assistans, äldre i behov av hemtjänst och familjer med flera barn. I boendet finns personal tillgänglig dygnet runt. Personalen ger psykosocialt och praktiskt stöd till placerade vuxna och barn, vi arbetar utifrån ett miljöterapeutiskt synsätt, arbetet präglas av en traumamedvetenhet, alla medarbetare har utbildning i TMO, traumamedveten omsorg. Som arbetsledare ska du leda och fördela det dagliga operativa arbetet i boendet och handleda det team som består av kuratorer, specialpedagog och administratör. Du har ett övergripande ansvar för information och kunskapsspridning om verksamheten. Du håller samman verksamhetens uppföljning, utvärdering samt verksamhetsuppföljning. Tillsammans med enhetschef och arbetsgrupp driver och håller du samman utvecklingsarbete i verksamheten. Du kommer även att arbeta utåtriktat och i samarbete med placerande socialtjänst. KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen och erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten. Du har goda kunskaper i arbete med målgruppen och gällande lagstiftning (SoL, den nya lagstiftningen för skyddat boende och LVU). Du har erfarenhet och hög kompetens när det gäller samverkan med andra myndigheter och verksamheter. Du har en längre erfarenhet av direkt arbete med människor utsatta för våld i nära relation och är intresserad av att utveckla nya metoder för målgruppen. Det är meriterande att du tidigare har arbetat som 1:e socialsekreterare eller i annan arbetsledande funktion och har erfarenhet av att arbeta i boendeverksamhet. Eftersom arbetet är behovsinriktat och kräver flera olika samverkanspartners behöver du ha förmåga att vara flexibel och kunna arbeta självständigt där du kan agera på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du är målinriktad, arbetar systematiskt, slutför uppgifter och följer upp resultat. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll där du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande där ditt bemötande och kommunikativa förhållningssätt är en förutsättning för uppdraget. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons