Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-18

Som tjänsteleveransansvarig kommer du tillsammans med dina kollegor på IT-enheten att ansvara för support och systemadministration av bland annat vårt handläggningssystem Våra sidor.

Din roll kommer att vara central för att säkerställa att handläggningen av ärenden om arbetslöshetsersättning fungerar smidigt, säkert och effektivt. Du kommer att ha många kontaktytor och ett nära samarbete med våra handläggande kollegor i organisationen, externa IT-leverantörer och samarbetspartners.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Support och systemadministration av vårt handläggningssystem Våra sidor
  • Hantering av felanmälningar, önskemål och användarfrågor
  • Instruera och utbilda användare vid förändringar i systemen
  • Arbeta med förbättringsförslag

Vem är du?

Som tjänsteleveransansvarig behöver du trivas i en social roll där du tar egna initiativ och kommer med nya förslag till lösningar och arbetssätt. Du arbetar bra med andra människor, agerar lyhört och kan kommunicera lösningar på ett enkelt sätt.

Vi söker dig som har:

  • arbetat i en likande roll inom en a-kassa som applikationsansvarig alternativt varit expertanvändare, samordnare eller på annat vis skaffat en gedigen kunskap i handläggningssystemet Våra sidor
  • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • goda kunskaper i arbetslöshetsförsäkringen.

Vad erbjuder vi dig?

Du erbjuds en spännande och varierande roll och en möjlighet att bli en del av ett härligt team där samarbete och god kommunikation är viktigt. IT-enheten består idag av nio medarbetare som sitter på flera av våra kontor organisationen, i Stockholm, Kalmar, Karlstad och Visby men som samverkar tätt. Hos oss uppmuntras engagemang och driv och det finns ett stort utrymme för dig att få vara med och påverka och driva utvecklingsfrågor framåt!

Du arbetar med frihet under ansvar och hemarbete är möjligt till viss del då verksamheten så tillåter. Vi erbjuder bra villkor med bland annat en arbetsvecka på 37,5 timmar, 32 semesterdagar, tre fridagar, lunchsubvention och friskvårdsbidrag.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning på heltid med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Kommunals a-kassa har kollektivavtal med Handels.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm. Det kan dock finnas möjlighet att arbeta från något av våra andra kontor.

Om rekryteringsprocessen

För att du ska trivas och ha rätt förutsättningar för rollen lägger vi även stor vikt vid personliga egenskaper.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansökan med ditt CV och en personlig motivering till varför du söker tjänsten skickar du in till: [email protected].


Märk ansökan ”Tjänstleveransansvarig”.

Sista ansökningsdag 8 maj 2024.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:

IT chef: Alexander Löfgren, 010- 442 74 72

Facklig representant: Dan Olofsson, 010- 442 74 71

Om Kommunals a-kassa

Kommunals a-kassa har i uppdrag att handlägga ärenden om medlemskap och betala ut ersättning till arbetslösa medlemmar. I dagsläget är över 600 000 personer medlemmar i Kommunals a-kassa och det är främst anställda, eller tidigare anställda, i Sveriges kommuner, regioner, församlingar och inom naturbruksområdet. Kommunals a-kassa har åtta kontor varav ett är huvudkontoret.

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons