Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-18

IT-Centrum etablerades den 1 januari 2019 som en gemensam nämnd med ansvar för IT-verksamheten för kommunerna Heby, Älvkarleby, Knivsta, Tierp, och Östhammar. Denna tjänst är baserad i Heby, men resor till de övriga medlemskommunerna kan förekomma i arbetet. Nämndens ansvarsområde omfattar både övergripande strategiska och taktiska frågor samt IT-operativa ärenden. Nämnden strävar efter att främja samverkan mellan kommunerna för att uppnå mer effektiva lösningar. Dessutom bidrar nämnden till de fem kommunernas digitala utvecklingsarbete och stödjer IT-relaterade verksamhetsinsatser. IT-Centrum har ansvaret för utveckling, installation, drift, support och förvaltning av de fem samverkande kommunernas gemensamma IT-driftsystem, IT-infrastruktur samt arbetsplats- och telefoni-system. Vi befinner oss i en intensiv utvecklingsfas där vi behöver fler kompetenta medarbetare. Förutom högteknisk kompetens är egenskaper som förändringsbenägenhet, delaktighet, tålamod och samarbetsförmåga avgörande. Bygget av det framtida IT-Centrum pågår fortfarande, vilket ger dig stora möjligheter att vara med och påverka inom ramarna som fastställs av kommunernas ledningsgrupper. Hos vår organisation är det en självklarhet att du vill utvecklas, och vi erbjuder de rätta förutsättningarna för detta. För mer information om de fem kommunerna och deras verksamheter, besök gärna varje kommuns hemsida. ARBETSUPPGIFTER Som 2nd line/on-site tekniker i Heby är din huvudsakliga roll att utföra felsökning och felavhjälpning för att lösa användarproblem. Utöver detta ansvarar du även för att registrera och hantera ärenden som kommer in i vårt ärendehanteringssystem. Vid större avbrott i miljön ingår det även att åka ut på plats i kommunens olika verksamheter för att göra en första kontroll och avhjälpa problemen direkt på plats. Personligheten är avgörande i denna rekrytering. För att lyckas i rollen ser vi att du är social och utåtriktad, och trivs med att kommunicera med andra människor både via telefon, e-post och personliga möten. Du behöver ha förmågan att planera din arbetsdag effektivt och kunna prioritera bland olika ärenden. Kommunikation är en central del av rollen, så mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift är ett krav. KVALIFIKATIONER Krav: • B-körkort • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska • Goda kunskaper i olika operativsystem, till exempel Windows, iOS & Android. Meriterande: • Erfarenhet av tidigare supportarbete i 1st Line eller likvärdig erfarenhet • Kunskaper i Active directory, Exchange, Office 365 m.m. • Erfarenhet av Mac ÖVRIGT Tillträde enligt överenskommelse. Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons