Om tjänsten

Besök hemsida sjr.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-18

SJR tillsätter nu en Junior Inköpskoordinator till roll som Supply Chain & Procurement Coordiantor hos läkemedelsbolag med kontor i centrala Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående på deltid/heltid för upplärning och sedan heltid från början av juni till och med augusti. Därefter finns möjligheten att bli förlängd på deltid under hösten fram till årsskiftet inledningsvis. Om tjänsten Som Supply Chain & Procurement Coordinator har man en aktiv roll i S&OP-processen för sin produktportfölj, vilket säkerställer att vår kund får rätt produkter vid rätt tidpunkt i rätt mängd och rätt skick. Denna roll fungerar som en länk mellan den lokala filialen och logistikpartner. Dessutom kommer man också att ha en aktiv roll i att engagera sig med vår kunds leverantörer i Norden, arbeta med leverantörsutvärderingar och ha en aktiv roll i hela inköpskedjan Huvudsakliga arbetsuppgifter -Behovshantering av produktportfölj samt leverera stark prognosnoggrannhet och agera som huvudkontaktperson mellan det lokala driftsbolaget i Sverige och huvudkontoret i Parma, Italien. -Arbeta med att säkerställa tillgången på produktnummer till Norden. -Granska månatliga leveransplaner -Övervaka utgångsdatum för batcher -Lokal försäljning & distribution -Orderhantering -Fakturering till våra kunder -Lageravstämning och säkerställa korrekt inventering i vårt ERP-system (SAP) -Stöd med utvecklingen av inköpsfunktionen, engagera med leverantörer, leverantörsutvärderingar, kategorihantering och säkerställa att inköpsprocessen uppfyller våra krav -Samarbeta med nyckelintressenter (Kvalitet, Regulatoriskt, Kommersiellt, Finansiellt) Lämplig bakgrund Detta uppdrag passar dig som är aktiv student inom inköp, supply chain och/eller logistik och som vill bygga på din erfarenhet inom området under våren/sommaren/deltid under hösten. Vi ser gärna att du är en nyfiken person som är snabblärd och självgående samt har en positiv inställning. Du är van användare av Excel och MS Office. Vidare har du utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska samt en förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Har du erfarenhet av ERP-system (föredragsvis SAP R/3) och S&OP-planering (SAP R/3 SD-modulen, APO eller IBP) så är det meriterande. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons