Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-18

Om företaget

TietoEVRY är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem. Här erbjuds du en professionell tillväxt via coachande utvecklingssamtal, utvecklande och utmanande arbetsuppgifter, öppen kultur och en enastående balans mellan arbete och privatliv!

Om tjänsten

I rollen hos TietoEVRY erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får du möjlighet att leverera support till en av Tietoevrys största kunder.

Arbetsuppgifterna består primärt av support inom tjänster såsom Office 365, MS Office, Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, WiFi, säkerhet, backup, Active Directory och Mac.

Ansvarsområden:

  • Högkvalitativ support till kundens slutanvändare via telefon, mail och chatt.
  • Lösa merparten av frågorna/tekniska utmaningarna vid första kontakten.
  • Parallellt hantera incidenter i backlogg via ärendehanteringssystemet ServiceNow
  • Felsökning och avhjälpning av tekniska problem med hjälp av fjärrstyrnings-, och automationsverktyg.
  • Deltagande i incident-, förändrings- och problamhanteringsprocesser.

Kvalifikationer och egenskaper

För att trivas i rollen ser vi att du har ett stort kundfokus, service kommer naturligt för dig och du vill alltid ge det lilla extra till kunden. Vidare är du social och positiv samt brinner för teamwork och din fortsatta utveckling. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll, och du har enkelt för att snabbt växla fokus mellan olika uppgifter. Vidare har du ett starkt lösningsfokus, du är alltid nyfiken på att lära dig mer och kan hitta kreativa lösningar på problem. Du är även en person som drivs av att jobba i team och ser fördelarna med att dela kunskap och erfarenhet.

Vidare ser vi gärna att du:

  • har minst 12 månaders erfarenhet av teknisk support eller kundtjänstarbete.
  • har en vilja och driv till att utvecklas inom IT och jobba med större kunder.
  • har goda kommunikativa egenskaper, flytande språkkunskaper i svenska ochengelska
        Övrig information
        • Plats: Solna, Stockholm
        • Omfattning: 100%
        • Start: Omgående

        Obs: Det här är ett konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering.

        Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

        Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].

        Om Asta Agency

        Asta Agency är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

        Hos Asta Agency har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

        Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

        Mer info

        Omfattning Heltid
        Varaktighet 6 Månader eller längre
        Antal platser 1
        Lön Fast månads- vecko- eller timlön

        Sök jobbet

        Ansök via arbetsgivarens hemsida

        Skicka ansökan

        Dela annons