Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-18

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll. Verksamhetsområde barn, unga och familj består av sex enheter; Mottagningsenheten, Barnenheten, Barn- och ungdomsenheten, Ungdomsenheten, Familjestödsenheten samt Familjehemsenheten. Därutöver finns verksamhetsplanerare, mentorer och administrativa assistenter som arbetar och stöttar tvärfunktionellt mellan enheterna. Tillsammans är vi cirka 130 medarbetare. Välkommen till oss Ungdomsenheten utvecklar nya arbetssätt och söker nu dig som vill bli expert på boendeformer, avtal, upphandling och priser. Inom ramen för arbetet med ”rätt vård för rätt pris” utformar vi nu rollen som avtalssamordnare. I rollen som avtalssamordnare kommer du, i nära samarbete med enhetschef och gruppledare, utveckla arbetsformer kring placeringar och uppföljningar. Detta kommer leda till mer hållbara placeringar men också att vi blir bättre på att sätta mål för vad placeringen skall resultera i. Din roll Som avtalssamordnare kommer du guida och vägleda socialsekreterare inför och under placeringar. Du kommer få extra kunskap om vilka avtal och priser som gäller vid placeringar och vara socialsekreterare behjälplig i arbetet med att hitta rätt placering för den enskilde ungdomen utifrån dennes behov. Du kommer ha din tjänst i ungdomsenheten men på sikt arbeta med socialsekreterare inom hela verksamhetsområde barn, unga och familj. I mån av tid kommer du besöka vårdgivare, för kvalitetssäkring och för att skapa relationer, allt för att skapa bästa förutsättningar för en god vård. Därför kan resor i tjänsten förekomma. Du kommer även samarbeta nära enhetens avtalscontroller som utför bland annat seriositetskontroller. Det ingår även att sammanställa statistik på och följa upp effekter av våra insatser. Detta följs regelbundet upp tillsammans med enhetschef och gruppledare. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: Socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Drivs av vetskapen och uppskattar att skattekronorna används på mest effektiva sätt. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Förmåga att skapa goda relationer.  Det är meriterande med: Erfarenhet och vana vid arbete inom myndighetsutövning barn och ungdom.  God förmåga av arbete i Excel. Vi söker dig som är eller vill bli duktig på att förhandla, gärna arbetar självgående och har en god struktur i arbetet. Som person är du flexibel och har lätt för att samarbeta. Vi vill att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer ske löpande. Vi erbjuder Vi arbetar aktivt med att skapa en god och långsiktigt hållbar arbetsmiljö där vi värdesätter medarbetarnas utveckling och kompetens. Vi arbetar utifrån vår värdegrund som innebär; delaktighet, ansvar, respekt, tydlighet och utveckling. Varje medarbetare har en individuell kompetensutvecklingsplan som samordnas och följs upp regelbundet. Övrigt B-körkort är önskvärt då det förekommer resor med förvaltningens tjänstebil. Heltid omfattar 39,5 timmar/vecka. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons