OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-18

Scania genomgår en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Supply Chain Networks, OL, är en central avdelning inom global logistik på Scania. Vår ambition är att bli ledande inom hållbar logistik och vårt uppdrag är att globalt underhålla, utveckla och optimera inbound logistik genom att bygga flöden med minimal miljöpåverkan, med hög kvalitet och till lägsta möjliga logistikkostnad.


Dina arbetsuppgifter

Ditt huvuduppdrag kommer bli att säkerställa försörjningen av material från externa leverantörer i Norden, Polen och Baltikum till våra enheter runt om i världen, till lägsta möjliga logistikkostnad.

Vi verkar i en global miljö och ditt kontaktnät kommer att stäcka sig över flera kontinenter, samtidigt kommer du att tillhöra en grupp som arbetar både självständigt och tillsammans för att nå gemensamma mål samt förbättra våra processer.

Du förväntas planera och driva aktiviteter för att ständigt förbättra resultatet för ditt sortiment där kravställning på och utbildning av våra leverantörer i "the Scania way" är en viktig del varpå resor i arbetet kan förekomma.


Vi erbjuder

Hos oss kommer du att få en bra förståelse för hur materialflödena och logistiken på Scania fungerar, samt få möjligheten att knyta kontakter med personer både internt och externt, vilket är en utmärkt grund för fortsatt utveckling inom avdelningen och på Scania.


Din profil

Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning logistik och har ett genuint intresse för ämnet.

Du är självständig, drivande och strukturerad med god förmåga att samarbeta i grupp samt duktig på att bibehålla samt förbättra relationer med externa kontakter.

Då du kommer ha ett internationellt kontaktnät behöver du kunna formulera dig obehindrat i tal och skrift på svenska såväl som på engelska. Att vara kommunikativ till sin läggning, ha förmåga att fatta snabba beslut samtidigt som du är skicklig på att prioritera är ett måste i denna tjänst.

Du behöver även ha en vana och erfarenhet i att arbeta digitalt inom olika affärssystem.


Ytterligare information

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.

För mer information

För frågor kring rollen vänligen kontakta rekryterande chef Michael Thulin (anställande chef, OLCM) 076-5166815.

Sista ansökningsdag är 2024-04-28. Din ansökan bör inkludera CV, personligt brev samt kopior av intyg.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons