OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida quest.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-17

Vår kund inom banksektorn söker en inköpskonsult för ett uppdrag i Stockholm.

Uppdragsbeskrivning:

De letar efter en person med gedigen erfarenhet av inköp och förmåga att arbeta självständigt med olika inköpsrelaterade projekt, med fokus på att leverera högt värde i rätt tid.

Som tillfällig inköpschef inom kundens inköpsteam kommer du att ansvara för att leverera högvärdiga inköpstjänster. Rollen innebär att utföra inköpsprojekt och förhandla om befintliga avtal, identifiera och genomföra besparingar, kommunicera och integrera med interna intressenter, säkerställa gränsöverskridande och tvärdelningsspecifika aspekter av inköp, hantera operativa risker och driva process­effektivitet för att säkra kundens affärsplanmål. Du kommer i hög grad att samarbeta och arbeta tillsammans med bankens inköpsexperter.

Vad du kommer att göra:

  • Hantera inköpsdokument, avtal, arbetsbeskrivningar, tillägg, förnyelser och relaterade inköpsdokument.
  • Led och hantera olika RFx från början till slut, vilket inkluderar skapande, utfärdande och genomförande av hela processen, via leverantörsevalueringar och leverantörsval.
  • Hantera komplexa inköpsprojekt och leda förhandlingar om avtal som optimerar värdet för företaget.
  • Samordna med olika avdelningar angående frågor som rör leverantörs­hantering.
  • Leda projekt som driver prisminskning, optimerad efterfrågan, leverantörskonsolidering och processförbättring.
  • Säkerställa att leverantörs­urvalsprocessen stödjer den relevanta kategoristrategin.
  • Professionellt hantera och mäta leverantörer för kontinuerlig prestanda och förbättring.
  • Främja medvetenheten bland interna intressenter om inköpsprocesser och system, samt främja efterlevnad av bästa praxis inom inköp för att minska oplanerade utgifter.

Krav:

  • Relevant kandidatexamen.
  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter.
  • Flytande engelska.
  • Erfarenhet av indirekt material­inköp är en fördel, liksom inköp av tjänster såsom marknadsföring och kommunikation, faciliteter, HR eller professionella tjänster.
  • Kunden söker en högt erfaren person med förmågan att leverera resultat från början.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons