Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-16

Arbetsuppgifter Vi söker efter en Supply Chain Manager för avdelningen Materialplanering till vår kund i Västerås. Som chef leder och utvecklar du en grupp bestående av 11 personer som säkerställer materialtillgänglighet i vår kunds produktion, hanterar tullfrågor samt transport- och logistikfrågor. Dina ansvarsområden: • Avdelningen hanterar dagligt samarbete och inköp mot våra leverantörer, och ansvarar för att säkerställa tillgängligheten av material i vår kunds produktion genom att bevaka leveranser samt identifiera, hantera och förebygga materialbrister. • Avdelningen ansvarar också för att säkerställa efterlevnad av tullagstiftningen kopplat till våra importer och exporter samt för inköp av förpackningsmaterial, transporter och extern lagring (samt att bevaka fabrikens intressen i globala transportavtal). Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett ledande globalt teknikbolag som skapar produkter, bland annat robotar, och lösningar inom bland annat automation och digitalisering. Koncernens bolag finns i cirka 100 länder och huvudkontoret i Sverige finns strax utanför Stockholm. Kvalifikationer - Du har erfarenhet inom inköp eller närliggande område med intresse för inköpsprocesser. - Du har universitetsutbildning, företrädesvis med inriktning mot inköp, logistik, teknik, ekonomi eller kvalitet. - Du har tidigare chefserfarenhet. - Du har goda kunskaper i Excel och SAP. - Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas i rollen som Supply Chain Manager behöver du vara resultatorienterad, analytisk och ha en god kommunikationsförmåga. Du måste även trivas med att arbeta i en global kontext, med affärssamarbeten och förhandlingar med externa leverantörer. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start i juni 2024 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. januari 2025, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund med placering i Västerås. För det här uppdraget förväntas du arbeta on-site. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons