OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Vi söker nu en interim enhetschef till vår kund i Lund. Uppdraget är beräknat att påbörjas 01-05-2024 till och med 01-05-2025. Omfattningen är uppskattad till 100%.
BakgrundDå vår kund ska rekrytera ny enhetschef finns behov av interimslösning tills dess att ny enhetschef är rekryterad och finns på plats. Enhetschefen arbetar vid en av kommunens förvaltningar. Enheten har ca 35 fast anställda medarbetare och ca 35 timanställda. Enhetschefen rapporterar till avdelningschef.Om uppdragetVår kund söker en trygg, stabil och tydlig ledare för ett uppdrag där arbetsmiljö och säkerhet är i fokus. Uppdraget innebär ansvar för verksamhet, personal och budget. Rollen innebär kontakter inom förvaltningen där verksamheten bedrivs, med andra förvaltningar inom kommunen samt med ett antal externa aktörer. Uppdraget har flera dimensioner; både att leda verksamheter där säkerhet är i fokus och där driftsfrågor är centrala.
Det krävs en nyfikenhet kring verksamheten och att man trivs i en utåtriktad roll. Vår kund söker en trygg ledare som har kapacitet att arbeta fokuserat med arbetsmiljön och kulturen inom enheten och som kan skapa trygghet och stabilitet i en verksamhet under förändring. Vidare är interims chefen kommunikativ, inkluderande och förtroendeingivande. Att genomföra förändringar på ett tydligt och strukturerat sätt är viktigt.
Om dig
Obligatoriska krav:Tidigare chefserfarenhet inom facility management eller liknande roll där personal, fastighet och fastighetsrelaterade servicetjänster eller motsvarande ingått. Övriga erfarenheter, kompetenser och färdigheter som efterfrågas:
Visat på gott omdöme och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Kan hantera olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Kan arbeta självständigt.
Meriterande krav:Tidigare chefserfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation och förståelse för den politiska processen är meriterande. Liksom att ha erfarenhet från en affärsmässig verksamhet.
Önskade personliga kompetenser:
Övrigt
AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 072 897 82 65.
Välkommen med din ansökan!