OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida orebro.se
Omfattning Deltid
Publicerad 2024-04-15

Brinner du för ordning och reda, trivs att arbeta systematiskt och i en roll med administrativa uppgifter? Då kan du vara administratören för oss! Varmt välkommen med din ansökan. Om tjänsten Som administratör på enheten för flerspråkighet kommer du få möjlighet att arbeta i en administrativ roll med många olika typer av uppgifter under dina arbetsdagar. Du kommer bland annat få arbeta som en förstärkning i enhetens processarbete kring att skapa förutsättningar för elever i grundskolan och gymnasiet att läsa ämnet modersmål och få studiehandledning på sitt modersmål. Du kommer att samarbeta med ledning och övrig administrativ personal.   Exempel på arbetsuppgifter: • arbeta och dokumentera i våra verksamhetssystem  • samarbeta med ledning och administrativ personal • administrativt och kommunikativt processarbete kopplat till studiehandledning samt modersmålsundervisning på gymnasiet • sammanställa statistik • arbeta med schemaläggning Om arbetsplatsen Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.     Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa. Enheten för flerspråkighet tillhör Förskole- och grundskoleförvaltningen i Örebro kommun och administrerar all modersmålsundervisning för alla grund- och gymnasieskolor inom Örebro kommun. Enheten för flerspråkighets uppdrag är att stötta skolorna i arbetet med att erbjuda modersmål och studiehandledning. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer För att passa i tjänsten som administratör ser vi att du behöver trivas i att arbeta strukturerat och organiserat och att ditt arbete präglas av en noggrannhet. Du har en mycket god digital kompetens och har en vana av att arbeta självständigt i verksamhetssystem. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar och kommunicerar på ett effektivt sätt. Det är av stor vikt att du trivs med att stötta och hjälpa andra och du kan arbeta flexibelt utifrån vad för uppgift som behöver prioriteras. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så du kan kommunicera med personer du möter både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • gymnasieutbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller liknande • flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete inom administration • god datorvana och erfarenhet av arbete i Office-paketet • erfarenhet av arbete i digitala verksamhetssystem Meriterande: • erfarenhet av arbete inom skola eller annan offentlig verksamhet • erfarenhet av arbete med komplex schemaläggning Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidare Sysselsättningsgrad: 75% Tillträde: 5 augusti eller enligt överenskommelse  Antal tjänster: 1 Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 28 april. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons