OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-12

Har du gymnasieutbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet som administratör? Varmt välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vi söker en administratör till vår kund i Stockholmsom har för avsikt att starta i mitten av majoch pågår fram till och med 30 november 2024, medchans till förlängning. Tjänstgöringsgraden är 100 % och arbetet utgår ifrån kundens lokaler, vill du arbeta 75% är detta även möjligt, dock med ledighet mellan veckorna 32-34.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som administratör agerar du stödfunktion vid registraturen. Du arbetar nära kundens enheter med stöd gällande bland annat planering, samordning och genomförande av olika uppdrag. Exempel på dina arbetsuppuppgifter:

  • Klassificera, registrera och skanna allmänna handlingar i myndighetens diarieföringssystem (W3D3) enligtoffentlighets- och sekretesslagen
  • Medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingarmyndigheten ansvarar för
  • Administrera myndighetens officiella brevlåda (både fysisk- och e-post)
  • Medverka vid förvaltningen av W3D3 och kringsystem
  • Arkivera fysiska akter knutna till diariet och hantera närarkivet
  • Medverka vid ordningsarbeten i den del av myndighetens fysiska arkiv som förvaras i Stockholm

Dina kvalifikationer

  • Gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
  • kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)

Meriterande

  • Har en registratorsutbildning, utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande
  • Har erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig förvaltning

        Vad vi erbjuder dig

        Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

        Om ansökan

        Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24 april 2024.

        Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected]

        För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 881 30 00

        Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

        Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

        Mer info

        Omfattning Heltid
        Varaktighet 3 - 6 Månader
        Antal platser 1
        Lön Fast månads- vecko- eller timlön

        Sök jobbet

        Ansök via arbetsgivarens hemsida

        Skicka ansökan

        Dela annons