OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-12

Nu söker vi till Luftfartsverket en interimekonomichef.

Om uppdragetUppdraget avser att startas 1 juni och i 6 månader med möjlighet till förlängning 2 perioder á 6 månader. Uppdraget är på heltid och sker till största del på plats hos Luftfartsverket i Norrköping.

Dina arbetsuppgifter

Du har verksamhets-, budget- och personalansvar för enheten samt ansvarar för att verksamheten bedrivs så effektivt som möjligt.

Du ansvarar bl.a. för att:

  • Leverera fakturering, leverantörs- och kundreskontra, löpande redovisning och bokslut.
  • Identifiera nya och ändrade lagkrav inom ansvarsområdet och vid behov ta fram förslag på interna styrande dokument samt ansvara för uppdatering av dess.
  • Inom ramen för befintliga resurser omhänderta övriga uppdrag från Koncernfunktion styrning och ekonomi.
  • Vid identifierade gränsdragningsfrågor, samråda med Koncernfunktion Styrning och ekonomi enhet Ekonomistyrning.
  • Delta i ledningsgrupp Gemensamma tjänster.
  • Rapportera till Direktör Gemensamma tjänster samt medarbetare (Controller, redovisningsekonomer och teamledare).

Dina kvalifikationer

  • Flerårig erfarenhet som chef inom ekonomi.
  • Dokumenterad erfarenhet av verksamhets-, budget- och personalansvar.
  • Relevant akademisk examen inom ekonomi eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
  • Minst 5-10 års aktuell erfarenhet inom ekonomi.

Meriterande

Du bör ha kunskap och erfarenhet av:

  • Att i rollen som chef, leda en större arbetsgrupp (ca 20 personer).
  • Att i rollen som chef, leda en arbetsgrupp som har olika yrkesroller.
  • Ekonomiarbete och chefskap inom statlig myndighet
  • Att bedriva verksamhetsutveckling gällande ekonomimodell och ekonomisystem.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

    Vad vi erbjuder dig

    Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

    Om ansökan

    Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240422.

    Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected].

    För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000.

    Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

    Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

    Mer info

    Omfattning Heltid
    Varaktighet 6 Månader eller längre
    Antal platser 1
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön

    Sök jobbet

    Ansök via arbetsgivarens hemsida

    Skicka ansökan

    Dela annons