OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-12

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Beskrivning Letar du efter ett chefsuppdrag där du kan vara med och utveckla framtidens socialtjänst? Hos oss inom socialförvaltningen i Ovanåkers kommun får du möjligheten att arbeta i en liten organisation med gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, nära chef och kollegor. Tillsammans arbetar vi med att fortsätta utveckla verksamheten för att möta framtidens utmaningar och behov. Socialförvaltningen lyder under socialnämnden som ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, stöd till personer med funktionsnedsättning samt kommunal hälso- och sjukvård. Individ- och familjeomsorgen består av Barn- och ungdomsenheten, vuxen- o försörjningsstödsenheten samt öppenvården med beroendemottagning, dagverksamhet för socialpsykiatrin och boendestöd. Arbetsuppgifter Det är ditt uppdrag att vara den som leder, samordnar och utvecklar Individ- och familjeomsorgens verksamhet mot av nämnden uppsatta mål och beslut. Som verksamhetschef har du det övergripande budget, personal och verksamhetsansvar. Till din hjälp att utföra uppdraget har du Individ- och familjeomsorgens enhetschefer. Organisatoriskt är du underställd socialchefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp vars viktigaste uppdrag är att utveckla förvaltningen och kommunen i ett helhetsperspektiv. Kvalifikationer Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Genom engagemang och delaktighet arbetar du för att verksamheten ska nå resultat och uppsatta mål. Vi vill att du är trygg i dig själv, tydlig och strukturerad. Som ledare ser du vikten av att vara ett föredöme och leda med tillit. Du är strategisk och ser till helheten såväl som delarna. En stor del av jobbet sker i samarbete med andra, vilket ställer krav på mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du har socionomutbildning  eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom individ- och familjeomsorgen och god kännedom om aktuell lagstiftning. Det är även meriterande med erfarenhet av socialt arbete inom annat område. Du har ledarerfarenheter och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av att leda andra chefer är meriterande. Det systematiska arbetsmiljöarbetet är viktigt för oss och bör vara det även för dig. Villkor Svenskt medborgarskap är ett krav för tjänsten då anställningen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) Rekrytering kan komma att ske löpande. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons