Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-12

Har du en bakgrund inom elteknik eller annan teknisk bakgrund och vill arbeta med försäljning samt ha ansvar för vår butik? Då kan du vara precis den butiksansvarige vi letar efter till Elektroskandias nya stora butik i Skellefteå. Vi söker dig som är en engagerad och kunnig person som vill ta sin karriär till nästa nivå inom försäljning hos oss.   Vi erbjuder dig I mars invigde vi vår nya fräscha butik, dubbelt så stor som den tidigare. Bakgrunden till etableringen av den nya, större butiken är allt som händer i och kring Skellefteå, med nya industrier och företag som investerar. Det här har inneburit en ökad kundtillströmning till Elektroskandias butik och därför utökar vi butikssortimentet för att anpassa sig ännu mer till den lokala marknaden. Vi söker dig som driva och utveckla butiken och bistå våra kunder med den bästa servicen. Till din hjälp har du ett team som består av en butikssäljare, en teknisk säljare en utesäljare där du samarbetar med dina kollegor för att gemensamt uppnå försäljningsmål och överträffa kundförväntningar. Hos oss kan du utvecklas i din roll, med dina kollegor och vårt företag, tillsammans blir vi bättre på det vi gör, hur vi hittar lösningar och hur vi utvecklar branschen.   Som butiksansvarig kommer du att: - Driva arbetet i butik och bistå med expertkunskap inom elprodukter och lösningar. - Hantera kundrelationer, svara på tekniska frågor och erbjuda skräddarsydda lösningar. - Ha ett övergripande ansvar för arbetsmiljöarbetet i butiken. - Utmana dig själv och din erfarenhet för att ständigt förbättra vårt kundstöd och vår försäljning.    Arbetet sker dagtid på vardagar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 mån provanställning. Inför en anställning hos oss på Elektroskandia genomför vi en bakgrundskontroll.   Din profil Vi värdesätter att du har en positiv attityd, är initiativtagande och utåtriktad i affärsmässiga sammanhang där du skapar kontakter och underhåller relationer.  Du är en inkluderande och nyfiken lagspelare som ser möjligheter och du har förmågan att omvandla idéer till konkreta lösningar. Vi tror att du, precis som vi, kan ha en varierande bakgrund men för att vara framgångsrik i denna roll bör du ha erfarenhet från fackhandel med fokus på rådgivande försäljning, gärna en förståelse och intresse för el-tekniska produkter och deras användningsområden. Du har en tillmötesgående kundfokusering och har en förmåga å att bygga långsiktiga kundrelationer. Intresse för försäljning och förmåga att hjälpa och bistå kunder med förstklassig service är en självklarhet för dig. Har du dessutom en vilja att lära och utvecklas med stöd från oss i din roll så kan du vara rätt person för oss!   Varför ska du välja Elektroskandia: Vi är stolta över att vara en del av en koncern som värdesätter hållbara och långsiktiga lösningar. Tillsammans arbetar vi för att vår bransch ska spela en aktiv roll i att skapa en bättre värld – detta gäller både miljöarbete och den omställning som sker idag, samt att vara en rättvis arbetsgivare där mångfald och inkludering står i fokus. Med stöd från vår globala koncern Sonepar har vi samtidigt den kraft som en världsledande organisation innebär, samt den familjära atmosfären och lagandan som kännetecknar Elektroskandia. Ditt lärande fortsätter här. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning och utveckling för att du ska kunna ta första klivet och nå nya höjder i din karriär.   Länk till förmåner och medarbetarberättelser: För att lära dig mer om våra förmåner och få en inblick i vårt team, besök förmåner och berättelser:  https://info.elektroskandia.se/jobba-hos-oss/3-2/   Ansökan I våra rekryteringar arbetar vi med ett löpande urval vilket innebär att vi löpande går igenom ansökningar och bjuder in till intervjuer. Tjänsten kan därför komma att tillsättas före ansökningstiden löper ut. Sista dagen att ansöka är 2024-05-05. Har du frågor angående tjänsten eller vill veta mer om Elektroskandia är du varmt välkommen att kontakta Joel Levisson, Säljchef region Nord tfn. 072-466 06 01 eller Rekryteringskonsult Cathrine Lind, Axö Consulting tfn 070-577 06 18.  Facklig kontaktperson för Unionen är Patrik Bäckström tfn. +46 40 38 51 13. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons