Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-12

Om tjänstenArbetsuppgifter

Vi söker en engagerad individ med ett starkt intresse för hållbar utveckling som vill bidra till att skapa gynnsamma förutsättningar för kollegor att lyckas. I rollen somProduktkvalitets- & arbetsmiljösamordnare kommer du arbeta medarbetsmiljö, kvalitet och ledningssystem. Behovet av utveckling, stöd och struktur inom dessa områden ökar kontinuerligt och i takt med bolagets tillväxt behöver VEIDEC förstärka sitt team med ytterligare en ny kollega.

I ditt dagliga arbete kommer du driva hanteringen och kvalitetssäkringen av VEIDECs produktinformation framåt. Detta innebär både att hålla dig uppdaterad kring legala krav samt utbilda både interna och externa parter. Du kommer även att systematiskt arbeta för att uppfylla externa godkännanden, klassificeringar och certifieringar för produktsortimentet.Ansvarsområden inkluderar:

Ledningssystem:

  • Koordinera och utveckla miljö– och kvalitetsledningssystemen (ISO 9001/14001).
  • Genomföra/koordinera interna- och externa revisioner.
  • Följa upp målsättningar och säkerställa en kontinuerlig utvecklingsplan.
  • Skapa förutsättningar för ett effektivt ledningssystemsarbete samt processhantering genom exempelvis systemstöd, utbildningar och support.

· Strukturerat arbetsmiljöarbete: (SAM)

  • Internt leda, koordinera samt dokumentera arbetsmiljöarbetet.

· Produktutbildning:

  • VEIDEC Academy: Ansvar att administrera och utveckla samt agera intern ambassadör för deras digitala kunskapsportal.
  • Administrera och utveckla externa kundutbildningar så som Härdplastutbildningen.

· Produktkvalitet:

  • Administrera produktrelaterade ansökningar och godkännanden.
  • Administrera processen för produktetikettshantering.
  • Uppdateringar och kvalitetskontroll av produkters säkerhetsdatablad, tekniska, datablad, produktpresentationer och informationsblad.
  • Rapporteringar, såsom Produktregistret, myndighetsrapportering, producentansvar.
  • Uppdatera vår Kemikalieväxlingsdatabas.

· Administrativ produktsupport:

  • Ge kunder och interna intressenter support gällande SDB (Säkerhetsdatablad).
  • Stötta arbetet med lagefterlevnad och interna projekt utifrån behov och plan.

Du ingår iVEIDECs funktion för produktutveckling och kommer rapportera till Produktutvecklingschefen.

Arbetstider:Måndag Fredag, 08: 00 - 17:00.

Anställningsform:Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning på 6 månader tillämpas.

Start för tjänsten:Omgående eller enligt överenskommelse.

Adress till arbetsplats: Hissvägen 6, 247 64 Veberöd.

Om VEIDEC

VEIDECs fokus är kvalitet, miljö, hälsa och de strävar ständigt efter att förbättra erbjudandet och uppnå deras vision: DRÖMMEN OM DEN GRÖNA VERKSTADEN, vilken handlar om att skapa attraktiva arbetsplatser – bra för miljön, säker för medarbetarna och där jobbet blir gjort med utmärkt resultat.

VEIDECstår för enkelhet, ärlighet och engagemang. Med enkelhet i sinnet, ärlighet i själen, glada ögon och en vinnares hjärta, utvecklar och levererar vi högkvalitativa produkter för reparation, underhåll och konstruktion. De älskar att ständigt förbättra och förenkla för deras kunder, partners och varandra. Med ett starkt engagemang för kvalitet, miljö och hälsa driver de hållbar utveckling inom branschen och ser till att gällande lagar följs.

Krav och egenskaperKrav
    • Arbetslivserfarenhet inom produktutveckling, produktkvalitet,processarbete eller arbetsmiljöarbete
    • God system- och processvana
    • Erfarenhet av utvecklingsarbete och driva processer
      Meriterande
      • B-körkort & tillgång till bil
      • Erfarenhet av att arbeta med ISO-certifieringar eller andra certifikat/klassifieringar
      • Utbildning inom relevant område som biologi, kemiteknik, arbetsmiljö eller liknande
      Vem är du?

      Som individ präglas du av din strukturerade och metodiska inställning. Att skapa ordning och reda är en naturlig del av ditt arbetssätt. Du drivs av att effektivisera processer och identifiera möjligheter till förbättringar, med fokus på att underlätta för både kollegor och kunder.

      Ditt intresse ligger inte bara i att administrera befintliga system, utan du är också motiverad av att vara med och forma framtida arbetssätt och bidra till företagets utveckling. Flexibilitet och variationsrika arbetsuppgifter är något du välkomnar, och du tar på dig utmaningar som gynnar företagets tillväxt.

      Din förmåga att kommunicera tydligt och effektivt är en viktig del av din roll. Du trivs både med att arbeta självständigt och att samarbeta för att nå gemensamma mål. Ditt engagemang för hållbar utveckling driver dig att kontinuerligt lyfta arbetsprocesser och företaget till nya nivåer.

      Stor viktläggs på personliga egenskaper.

      Lön och förmåner

      Lön: Enligt överenskommelse

      Förmåner:

      • Tjänstepension & 30 dagar semester
      • Möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan
      Rekryteringsprocessen

      Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg ärreferenstagning sker digitalt med hjälp av Refensa. På slutkandidater kommer en juridisk bakgrundskontroll genomföras som du godkänner genom ansökan. Efter detta tar VEIDEC själva över processen.

      Mer info

      Omfattning Heltid
      Varaktighet Tillsvidare
      Antal platser 1
      Lön Fast månads- vecko- eller timlön

      Sök jobbet

      Ansök via arbetsgivarens hemsida

      Skicka ansökan

      Dela annons