Har du tidigare erfarenhet av bokföring och hantering av leverantörsfakturor? Är du en självgående person med förmågan att organisera och strukturera ditt arbete effektivt och hålla koll på deadlines? Kan du även analysera ekonomisk data och dra relevanta slutsatser och har
intresse av att assistera vid månads- och årsbokslut? Tele Radio söker nu en driven och noggrann ekonomiassistent som vill vara en nyckelspelare i deras team. Välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Tele Radio har sin stolthet i att vara sina kunders och leverantörers partner för säker radiostyrning inom industriella tillämpningar. Sedan 1955 har dem varit ledande inom branschen, med huvudkontor strategiskt placerat i Västra Frölunda, Göteborg. Genom åren har Tele Radioi vuxit till en dynamisk koncern med global närvaro, med dotterbolag i Europa, USA, Australien och Asien. Tillsammans med sina samarbetspartners och återförsäljare över hela världen levererar de innovativa lösningar för att möta behov inom radiostyrning.
Som ekonomiassistent välkomnas du till ett hjälpsamt team på 12 personer och främst kommer du assistera VDn när det gäller ekonomiska frågor och arbetsuppgifter. Om du är noggrann, strukturerad och har en passion för siffror, är detta tjänsten för dig!
I rollen finns viss förutsättning till arbete på distans, men majoriteten av arbetet kommer utföras på plats i Tele Radios lokaler i Göteborg.
Du erbjuds
- En bra möjlighet att utveckla dina kunskaper inom ekonomi
- Att arbeta brett inom ekonomiområdet och få meriterande erfarenhet
- Att få vara en del av en förändringsresa med möjlighet att påverka ditt arbete
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Sköta hanteringen av kund - och leverantörsreskontra
* Ansvara för administrationen vid månads- och årsbokslut
* Vara delaktig vid löneadministration
* Utföra övrigt administrativt arbete på ekonomiavdelningen såsom bokföring
* Vidare kan arbetsuppgifterna innefatta löpande kontakt med leverantörer och interna avdelningar för att säkerställa smidiga processer och korrekt hantering av ekonomiska transaktioner
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst gymnasial ekonomiutbildning
- Har minst 3 års erfarenhet av att sköta hanteringen av kund - och leverantörsreskontra
- Har vana att utföra ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
- Erfarenhet av bokföringssystem och ekonomiprogram
- Erfarenhet av att arbeta med Microsoft Office-program, särskilt Excel
- Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
- En god förståelse för ekonomiska processer och förmågan att arbeta noggrant och strukturerat
Det är meriterande om du har
- Ytterligare kunskap om momshantering, fakturering, betalningsrutiner och budgetuppföljning
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Samarbetsvillig
- Nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Tele Radio här!
Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längre att ansöka.
Godkänn cookies
Vi använder cookies för att förbättra din användarupplevelse och samla in information om hur vår webbplats används. Denna information hjälper oss att anpassa och förbättra vårt innehåll och våra tjänster.