OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida poolia.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-11

Om tjänsten Vill du vara en nyckelperson inom den dagliga driften av datorer, kringutrustning och mobiltelefoner? Har du en passion för teknik och erfarenhet av att inkommande hantera ärenden från första linjens support? Då kan detta vara jobbet för dig! Omfattning: 100% Start: så snart som möjligt Längd: 12 månader, med möjlighet till förlängning. Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta ute hos myndigheten i Göteborg. Arbetstiden är förlagd till 07–16 eller 8–17. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Nedan följer exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten: • Första linjens IT-support (telefonmottagning) avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter mm • Ta emot, registrera, kategorisera, felsöka, eskalera och läsa ärenden s.k. incidenter som kommer in till myndighetens IT-support • Myndigheten har som mål att hålla en hög tillgänglighet och att lösa ärenden vid första kontakt. Mer tidskrävande ärenden och komplexa problem eskaleras till andra linjens IT-support. Vem är du? För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha: • Dokumenterad IT-kunskap inom MS Windows och MS Office • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. Goda kunskaper i engelska i tal • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet, då det i tjänsten handlar om att ge IT-support • Högskoleutbildning inom IT eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som vi sammantaget bedömer som likvärdig • Minst ett års IT-relaterad arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin alt. annan erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig inom kundservice och IT-support (Servicedesk-arbete) • Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk) Ovanstående angivna krav bör tydligt framgå i ditt CV vid ansökan. För att lyckas och trivas i rollen har du en god social kompetens och hög serviceanda gentemot användare. Du är driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice. Därtill ser vi att du har en god analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och presentera en lösning. Du bidrar till förbättring genom att komma med förlag, delar med dig och säkerställer kunskap. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons