Om tjänsten

Besök hemsida boras.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-11

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.

Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning ska kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Nu söker vi dig, som är utbildad stödassistent och som vill vara en del i vår arbetsgrupp inom Jobb Resurs och arbeta för att varje deltagare ska få en meningsfull sysselsättning.

Jobb Resurs är en del av daglig verksamhet / daglig sysselsättning och arbetar med deltagare som står närmst den ordinära arbetsmarknaden. Verksamheten består av åtta arbetsgrupper på olika privata företag och inom Borås stad. Vi söker nu en handledare till vår grupp i butik.

Stödassistent till Jobb Resurs

Arbetsuppgifter

Du stödjer och handleder en grupp med ca 10-15 deltagare där arbetsuppgifterna är att packa upp, prismärka och "fronta" varor mm 

Som handledare har du ansvar för dokumentation och att arbeta utifrån deltagarens mål med insatsen. Du är även kontaktlänk mellan företaget och Borås stad.

Övrig information

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, personalklubben Mer Kraft och fria bad i kommunens badanläggningar. Läs mer om dina förmåner som anställd.

Innan erbjudande om anställning behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju.

Kvalifikationer

Du ska ha genomgått Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. Du ska ha god datorvana för att klara av administrativa arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med funktionshinder och socialpsykiatri. Du behöver kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ, då du oftast arbetar ensam med deltagargruppen. Arbetet kräver en god organisationsförmåga och kan vara både fysiskt och psykiskt krävande vilket kräver en god hälsa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons