OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-11

Erfaren och driven interim projektledare sökes till långt uppdrag på Trafikverket i Borlänge där du kommer att arbeta brett med att ta fram förutsättningar och skapa en djupare insikt i hur störningar uppstår i gränssnittet, mellan infrastruktur och fordon.

Om uppdraget

Uppdraget är på heltid med start 240821 och löper till 260820 med möjlighet till förlängning. Distansarbete kan ske enligt överenskommelse, men max 60%. Annars sker arbetet på plats i Trafikverkets lokaler i Borlänge.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer bland annat att arbeta med:

  • Driva en arbetsgrupp, med syfte att ta fram förslag till att minska störningar i tågtrafiken
  • Driva en arbetsgrupp, med syfte att genomföra beslutade förslag för att minska störningar i tågtrafiken
  • Samordna och boka in möten, samt medverka på dessa
  • Vara den samlande länken mellan både järnvägsföretag och Trafikverket
  • Leta efter information i diverse system för att identifiera eventuella problemområden
  • Sköta de administrativa uppgifter som tillhör rollen projektledare

Resor kan förekomma.

    Dina kvalifikationer

    • Tekniskt- eller naturvetenskapligt gymnasium
    • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som projektledare
    • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
    • Erfarenhet att arbeta enligt någon av de vanligaste förekommande projektmodellerna t.ex XLPM, PMP, Lean, Sig Sigma, Prince 2
    • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
    • Varit med i minst ett (1) projekt inom järnväg
    • Erfarenhet av tågskyddsystem, så som ATC-systemet

    Meriterande

    • Civilingenjör eller motsvarade som Trafikverket bedömer likvärdig
    • Allmän kunskap i järnvägssystemet
    • Erfarenhet av dataöverföring via radiokommunikation (4g) mellan reguljära fordon och Trafikverket eller motsvarande
    • Arbetet i minst ett (1) uppdrag där man använt sig av ATC-handboken

      Vad vi erbjuder dig

      Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

      Om ansökan

      Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240419.

      Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected]

      För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000

      Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

      Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

      Mer info

      Omfattning Heltid
      Varaktighet 6 Månader eller längre
      Antal platser 1
      Lön Fast månads- vecko- eller timlön

      Sök jobbet

      Ansök via arbetsgivarens hemsida

      Skicka ansökan

      Dela annons