OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida eon.com
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-10

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 75.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar. E.ON är energibolaget som driver omställningen till förnybar energi och ett elektrifierat samhälle. Vi pratar inte bara om visioner för framtiden, utan tar ansvar genom att agera här och nu. För människor och för klimatet. Om avdelningen och teamet Energy Infrastructure Solutions inom E.ON arbetar med att förse staden, företag och invånare med fjärrvärme och andra hållbara energilösningar från vår produktportfölj. Vi på Sales Densifiction and Retrofit ingår i avdelningen Commercial och har som syfte är att få Stockholm att växa på fjärrvärmemarknaden, men också att skapa mervärde för de kunder vi har och säkerställa att de erbjuds de bästa energilösningarna för deras behov. Vi befinner oss i expansiv fas där vi varje dag möter nya kunder, intressenter och kontakter för att vara det självklara valet för hållbara och energieffektiva lösningar. Om rollen Som Account Manager kommer du främst arbeta och ansvara för utveckling av affärer och beslutsunderlag för fjärrvärme och fjärrkyla genom nybyggnationer, förtätningar och konverteringar. Dessutom kommer du att arbeta med energilösningar och tjänster som solceller, batterier och laddlösningar kopplat till kundens verksamhet som optimeras mot energimarknadens fysiska och finansiella möjligheter. Som Account Manager kommer du att ha en spännande roll där du utvecklar våra affärer med utvalda segment inom Stockholm där du skapar kontakter med relevanta personer. Att kunna se kopplingen mellan våra smarta lösningar och våra kunders övergripande mål är en del av vardagen. Som Account Manager hos oss anpassar du och stödjer våra kunders utveckling genom effektiva energilösningar. Du blir en del av ett spänstigt och kompetent säljteam där vi samarbetar med flera olika funktioner i bolaget. Du är även en del av ett nationellt och internationellt nätverk, vilket gör jobbet både mer spännande och utvecklande. Om dig vi söker För att lyckas i rollen ser vi att du har följande erfarenhet och förmågor: * Erfarenhet av försäljning och ett stort intresse att för kommersiella affärer. * Teknisk förståelse, gärna relaterat till energisystem, men det kan även vara från andra områden. Att sätta kunden i fokus är en självklarhet för såväl den här rollen som inom hela E.ON. När vi fattar beslut ställer vi oss själva frågan: Vad skulle vi vilja ha om vi vore kunden? Vi tror att du också brukar ställa dig den frågan. Vår kund är vår motivation och vårt syfte, och vi söker dig som vill erbjuda våra kunder smartare, bättre och mer hållbara lösningar. Din närmsta chef, Niclas Ekström (tf), har många års erfarenhet att utveckla affärer inom industrin. För Niclas är det viktigt att du känner frihet under ansvar och att du är trygg i din roll och alltid kan be om stöttning. Det är viktigt att du ska trivas på jobbet samt att du känner förtroende för såväl närmsta chef som för kollegor i teamet. Om du är av samma inställning är du välkommen att bli en del av vår resa mot ett mer hållbart energisamhälle! Välkommen med din ansökan senast den 24 april. För frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef: Niclas Ekström +46 730 200 534 För fackliga frågor, vänligen kontakta: Mats Ekblom, +46 705 259188 Akademikerna, [email protected] Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons