Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-10

Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av redovisning? Då kan den här rollen vara rätt för dig. Vi söker nu dig som är tillgänglig omgående och intresserad av att ta dig an en ny utmaning! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Nu söker vi en redovisningsekonom till Adven i Örebro för ett föräldravikariat som varar i 1,5 år framåt. Här blir du en del av ett team på fyra personer som ansvarar för all redovisning inom Advens svenska verksamhet. Hos Adven välkomnas du till en verksamhet med varierande arbetsuppgifter och en kultur med fokus på utveckling. För teamet är det viktigt med samarbete, god gemenskap och att ha roligt på jobbet! Rollen som redovisningsekonom är bred och innefattar hantering av leverantörsreskontra, fakturaflöden och vid behov kontakt med leverantörer och kunder för uppföljning. Du kommer även ansvara för att bokföring sker i enlighet med gällande lagar och regler och genomföra betalningar och avstämningar i balanskonton. Utöver detta kommer du att sköta moms - och skatteredovisning. Vid sidan av den löpande redovisningen förekommer även arbete med anläggningsregister, investeringsprojekt och avskrivningar som du gör tillsammans med projektansvariga. Allt arbete sker på plats i Advens lokaler på Aspholmen i Örebro. Viss flexibilitet finns och arbete hemifrån ca. 1 dag/vecka är möjligt. Du erbjuds - En utvecklande roll i ett hjälpsamt team - En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work Se gärna denna film om Adven och deras verksamhet: ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbete med leverantörsreskontra och fakturaflöden * Sköta löpande bokföring och redovisning * Genomföra betalningar och avstämning av balanskonton * Göra moms - och skatteredovisning * Arbete med avskrivningar och investeringsprojekt VI SÖKER DIG SOM - Har en avklarad eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi - Har minst ett års arbetslivserfarenhet från en liknande roll - Har god kunskap om bokföringsregler och skatteregler - Har god kunskap i Officepaketet och fördjupad kunskap i Excel - Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i arbetet Det är meriterande om du har - Har erfarenhet av systemet EDC och ekonomisystemet Microsoft Dyncamic 365 - Erfarenhet av arbete med investeringar och avskrivningar För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Självgående - Resultatinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs gärna mer om Adven och deras verksamhet HÄR.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons