Nu söker vi en ekonomiassistent till vår uppdragsgivare som kommer att starta i början av maj och sträcker sig fram till mitten av september. Rollen är placerade på kontoret som ligger centralt i Göteborg Dina arbetsuppgifter i huvudsak I denna tjänst kan exempelvis nedan arbetsuppgifter förekomma; • arbeta med löpande bokföring/redovisning • hantera in- och utbetalningar • arbete med kundreskontra, inkasso, tillgodohavanden med mera • arbete med leverantörsreskontra, krediteringar, inleveranser med mera • arbete med moms • allmän administration Kompetens- och erfarenhetskrav Vem är du? Vi tror att du för denna rollen har nedan erfarenheter: • gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning • minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • erfarenhet av att arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance är meriterande) • grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring • kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Om verksamheten Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör – inom ekonomins hela spektra – såväl till privat som till offentlig sektor. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutine

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons