OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida pitea.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-10

Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor ca 42 400 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4 000 medarbetare. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi en ännu bättre plats att bo, verka och leva på. Vi söker nu en upphandlare för ett föräldravikariat till vår inköpsenhet. Vi söker dig som är intresserad av att göra skillnad, att se till att nå de politiska målen och förvalta skattemedel på bästa sätt genom strategiska och hållbara affärer. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap med kollegor. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad. Arbetsuppgifter I uppdraget ingår att genomföra kommunövergripande upphandlingar med fokus på affärsmässighet och kostnadseffektivitet. Du driver självständigt upphandlingar; upprättar upphandlingsplaner och leder arbetet genom hela upphandlingsprocessen, från behovs- och marknadsanalys, leverantörsdialog till implementering av avtal. I uppdraget ingår även avtalsuppföljning och analys av inköpsdata samt avtalsförvaltning inom dina avtalsområden. Stor del i arbetet är att agera projektledare och kommunicera med verksamhet och leverantörer. Det är ett varierande jobb där en upphandling inte är den andra lik, ständig utveckling och mycket kontakt med människor. Vi stödjer och stöttar varandra inom enheten och det är viktigt med en god arbetsmiljö, att trivas och ha roligt tillsammans. Meriterande är om du har erfarenhet av upphandling men annars stöttar vi dig i det med introduktion och utbildning, vi lägger stor vikt vid rätta personliga egenskaper.  Uppdraget innebär ett tydligt fokus på bra affärer i nära samarbete med såväl kommunens verksamheter som med andra kommuner, regionen och näringslivet. Kommunen är en viktig samhällsbärare och målet är strategiska och hållbara inköp. Kvalifikationer Utbildning inom ekonomi, juridik, IT, teknik, upphandling eller annan utbildning/erfarenhet arbetsgivaren bedömer lämplig. Meriterande är att ha jobbat inom IT eller juridik, erfarenhet av offentlig upphandling eller annat strategiskt inköpsarbete samt att inneha B-körkort. System vi arbetar mest i är TendSign, Proceedo och Visma. Personliga egenskaper God förmåga att kommunicera och samarbeta i team, självständig med ett analytiskt och strukturerat arbetssätt där helheten är viktig. Vågar lita på din intuition, bryta mönster och tänka nytt tillsammans med teamet. Om arbetsplatsen Inköp är en av tre enheter inom Ekonomiavdelningen som ligger under Kommunledningsförvaltningen med kommunstyrelsen som nämnd. Enheten ansvarar för kommunens inköpsprocess, upphandlingar, e-handel, avtalsvård och avtalsuppföljning samt att hålla internutbildningar inom upphandlingsområdet och för verksamheternas inköpssamordnare. Verksamheten leds tillitsbaserat utifrån värdeorden våga, låga och förmåga. Särskilt viktigt för oss är att vi agerar samskapande och ger stöd till verksamheterna, att vi agerar affärsmässigt och professionellt och bidrar till mer digitaliserade processer. Utvecklingsuppdraget är en naturlig del av det dagliga arbetet. Vill du bli en av oss, sök nu, vill du veta mer så kontakta oss så berättar vi. Välkommen! Övrigt Vikariatet är från 240601 till 251231. Välkommen med din ansökan senast 2024-04-17 Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, behöver veta mer om utbildning/skola eller hur kultur- och fritidsutbudet ser ut? Inflyttarservice erbjuder dig stöd från start till mål, läs mer här (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons