OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-09

Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle. Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för! ARBETSUPPGIFTER Vi växer och behöver utöka vår verksamhet. Därför söker vi en familjehemssekreterare till vår enhet. Är du vår nya medarbetare? Då är du välkommen att jobba i en grupp med teamkänsla, närvarande arbetsledning, extern handledning och kompetensutveckling. Enheten är uppdelad i fyra grupper, familjehem, jour, rekrytering och utredning samt kontaktverksamhet. Du kommer att arbeta i rekryterings- och utredningsgruppen, som är en stabil arbetsgrupp med kompetenta och erfarna kollegor. Vi har som mål att arbeta mot att rekrytera familjehem i egen regi, ett arbete enheten kommer att fortsätta att utveckla. Nu söker vi dig som gillar att tänka nytt, hitta lösningar och vill vara en del av vårt viktiga uppdrag med att hitta de bästa familjehemmen för våra placerade barn. För att vara en del av vår rekrytering- och utredningsgrupp behöver du vara flexibel, bra på att skapa sociala kontakter och gilla att ha många bollar i luften. Arbetet innebär att du kommer att träffa många människor, du behöver gilla att köra bil och ha ett högt arbetstempo. Våra familjehem finns främst i Västra Götaland och Hallands län men även runtom i hela Sverige. Detta medför att det förekommer resor i arbetet samt ibland arbete på kvällstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har en relevant vidareutbildning som t ex Kälvestens intervjumodell samt BBIC och gärna Signs of Safety. Det är meriterande om du som söker har arbetat som familjehemssekreterare. I din yrkesroll har du förmåga att vara lugn och stabil. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och du har lätt för att vid behov omprioritera dina uppgifter under arbetsdagen. Du kan analysera flera möjliga lösningar och har förmåga att väga samman dessa till en kvalificerad bedömning i rekryteringsprocessen av nya familjehem. Du är trygg i din yrkesroll och har ett reflekterande sinnelag och har lätt för att uttrycka dig i skrift. Vidare ser vi att du som söker är ansvarsfull där du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och klienternas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Då tjänsten innefattar kommunikation samt dokumentation, krävs det att du kan formulera dig väl i tal och skrift. Goda datakunskaper är ett krav och kunskaper i Treserva ser vi som meriterande. I arbetet ingår resor och därför är körkort och körvana ett krav. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons