OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-08

Kom och bidra med dina kompetenser hos oss i Tunafors hemtjänst. För att värna om din arbetsmiljö satsar vi på att minska antalet medarbetare för dig som chef. Vi vill ge dig de bästa förutsättningarna till att finnas för dina cirka 25 medarbetare. Som enhetschef leder och stöttar du dina medarbetare i ett nära ledarskap. Vi vill att du tycker det är kul och nödvändigt att hålla god struktur och planering i ditt arbete. Vi erbjuder ett flexibelt och utvecklande arbete med stort kollegialt stöd. Hos oss jobbar vi utifrån ett Nära Vård-samarbete. Det innebär att vi har etablerad kontakt med vårdcentral och nära samarbete till brukare som inte är anslutna till hemsjukvård för att jobba förebyggande. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef jobbar du både strategiskt och operativt, där ditt uppdrag är att få till en struktur med verksamhetsutveckling kopplat till uppdragsbeskrivningen, hålla budget och fokus på information och dialog med gruppen och ledningen. En resultat- och kvalitetsstyrning i framkant är vår målbild och genom ditt stöd att planera, driva, analysera och utveckla bidrar du till en hög kvalitet i våra verksamheter och processer. Utöver ditt ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet förväntas du även bidra med utveckling till hela förvaltningens arbete med inflytande och delaktighet i utförandet av insatser. Som en god ambassadör för våra verksamheter innefattar rollen även informations- och kommunikationsansvar. KVALIFIKATIONER Du som söker har en relevant högskoleutbildning och har med fördel de senaste åren jobbat som chef inom en omsorgsverksamhet, där du drivit, utvecklat och ansvarat för budget, personal, målstyrning. Alternativt har du jobbat arbetsledande inom vård och omsorg. Det är positivt om du har god kännedom om socialtjänstlagen och jobbat med systematiskt arbetsmiljöarbete tidigare. Vi vill att du som chef är driven att leda dina medarbetare till att vilja förändra och förbättra verksamheten genom motiverande samtal och förmåga att se vinsten i förebyggande arbete. Vi söker en modig, förtroendeingivande och inspirerande ledare som kan skapa arbetsglädje och delaktighet hos dina medarbetare. Att samverka och bygga goda relationer är du trygg med. Du trivs att arbeta mot uppsatta mål, ha en god planering och helhetssyn. På ett smidigt och flexibelt sätt kan du anpassa dig till rådande omständigheter samtidigt som du vågar utmana och stå för dina åsikter och beslut. Välkommen med din ansökan! Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev. ÖVRIGT På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar cirka 3000 medarbetare som tillsammans ser till att Eskilstunas äldre och personer med funktionsnedsättning får den vård och omsorg som de behöver. Förvaltningen är uppdelad i en stab och de fem verksamhetsområdena äldreomsorg, funktionshinder, hälso- och sjukvård, bistånd och bemanning. Vi är nästan 70 olika professioner som gör skillnad i andra människors liv, varje arbetsdag. Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons