OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida perido.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-08

Är du inköpare med minst 5 års erfarenhet? Är du skicklig på förhandlingar och att skapa avtal? Då kan detta vara din nästa roll! Läs vidare!

Om tjänsten

Vi söker en inköpare till vår kund, ett framgångsrikt och snabbväxande elbilsföretag. Tjänsten är placerad i Göteborg, med viss möjlighet till distansarbete.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som inköpare kommer du att ha en rad olika ansvarsområden. Du kommer att genomföra inköp enligt definierade strategier och ramverk, samt utföra sourcing för professional services, både köpta tjänster och tid och material. Du kommer även att förhandla kommersiella och juridiska avtal.

Ansvarsområden för rollen:

  • Granska inköpsbegäranden och identifiera och välja kontrakt/leverantörer i enlighet med definierade strategier och avtal.
  • Ge råd till berörda parter om inköpsfrågor, tillhandahålla stöd och vägledning i alla skeden av inköpscykeln. Förbättra samarbete med berörda parter och arbeta tillsammans mot gemensamma mål.
  • Följa upp nyckeltal för leverantörers och intressenters efterlevnad av avtal; definiera och vidta korrigeringar för att förbättra avtalsföljsamheten och kontinuerligt följa upp leverantörens prestanda avseende kvalitet och kostnad.
  • Utföra nödvändig marknadsanalys.
  • Skapa och upprätthålla kommersiella relationer med leverantörer och interna intressenter.
  • Sammanfatta och rapportera om sourcingstatus
  • Sammanfatta och rapportera om projektets kostnader
  • Förstå vilka tjänster som ska sourcas
  • Förbereda en lista över potentiella leverantörer och presentera listan för intressenter
  • Förbereda RFQ (Request for Quotation), skicka ut RFQ, förhandla och säkra det bästa leverantörsvalet för företaget
  • Förbereda presentation av leverantörsval och presentera för ledningen
  • Onboarda leverantörer efter leverantörsval

Dina egenskaper

För denna roll har vi stort fokus på personliga egenskaper såsom utmärkta kommunikations- och relationsförmågor. Du ska vara snabb att förstå interna intressenters behov och vara väldigt serviceinriktad. För att lyckas i rollen bör du vara flexibel och alltid redo att ändra arbetssätt för att hitta den bästa lösningen. Avslutningsvis tror vi att du är van att hantera många olika projekt och mycket data och samtidigt inte tappa förmågan att arbeta på ett mycket strukturerat och tidseffektivt sätt.

Är det dig vi söker?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Utbildning inom företagsekonomi, finans, inköp eller liknande
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom indirekta inköp
  • Erfarenhet av att köpa köpta tjänster/arbetspaket, företrädesvis inom teknikområdet.
  • Skicklig på förhandlingar och att skapa avtal
  • Mycket kunnig i MS Office, särskilt Excel
  • Erfarenhet av att arbeta med inköps-/administrativa verktyg och system, företrädesvis SRM/SAP
  • Flytande i både svenska och engelska, både skriftligt och muntligt

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-09-30. Start 2024-05-01.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34535 i ämnesraden.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons