OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-08

Företagsbeskrivning

AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.

AFRY med affärsområde Buildings är med över 1500 medarbetare en av de största aktörerna i Sverige inom fastighetssektorn. Här får du möjlighet att vara med och påverka och skapa byggnader och boenden där människor ska vistas och trivas. För oss är säkerhet, hållbarhet och ett välmående samhälle viktiga faktorer och där vi på ett framgångsrikt vis är med och bidrar med kreativa och innovativa lösningar – både nu och för framtiden. Making Future, som vi säger.


Jobbeskrivning

Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande. Våra kunder finns inom bl.a fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning samt arbeta med alla installationssystem inom el och teleteknik.

Som sektionschef hos oss får du en roll med stor variation, möjlighet till många kontakter och kundmöten med ansvar att nå lyckade och hållbara affärer. Du leder hela sektionens verksamhet inklusive strategier, lönsamhet, resultat, kvalitet, personal och kompetensutveckling. Du ser och hör dina medarbetare och får dem att växa.

Som sektionschef kommer du även arbeta tillsammans med övriga ledare inom affärsområdet för att utveckla vår samlade verksamhet. Din chefsroll kombinerar du med att även själv arbeta viss tid i projekt, som uppdragsledare eller specialist. Du rapporterar till marknadsområdeschef och sitter med i regionens ledningsgrupp där du är en del av att utveckla regionens övergripande marknads- och kompetensplaner samt affärskoncept.

Enheten i Stockholm med flertalet medarbetare har ambitionen att växa och expandera in i nya marknadsområden. Detta arbete sker såklart i samarbete med övriga enheter inom regionen. Att leda och vidareutveckla dina medarbetare är viktiga delar i ditt arbete, där du förväntas utöva ett modernt och coachande ledarskap som bygger team och tydliggör de gemensamma målen för verksamheten. Vi har kontor både i Solna och Marievik, det är fritt för dig att välja vart du vill jobba ifrån.

Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter.


Kravspecifikation

För denna roll ser vi att du har flerårig erfarenhet från branschen och är väl införstådd i teknikområdets frågeställningar. Du har erfarenhet från rollen som uppdragsledare eller likvärdig roll från el och teletekniska installationer inom byggbranschen eller infrastruktur. Utbildningsmässigt tror vi att du är högskole- eller civilingenjör alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet från annat håll. Du har förmodligen tidigare arbetat som konsult, entreprenör eller har erfarenhet från beställarsidan.

Du har visat prov på ett gott ledarskap och kan på ett naturligt sätt engagera och motivera. Vi ser att du har god social kompetens och gillar att utmanas såväl tekniskt som affärs- och ledarskapsmässigt. Du är relationsbyggande och det är en stor fördel är om du har ett etablerat nätverk i branschen. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap både till kunder och kollegor. För denna roll ser vi även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt på dina personliga kompetenser, med fokus på din affärsmässighet, relationsbyggande, kommunikation och service. Du förstår och tillämpar verksamhetens strategier och prioriteringar, samt fokuserar på värdeskapande projekt och tar kalkylerade risker för att uppnå verksamhetens mål. Att kunna bygga och vårda professionella kontakter, både internt och externt, är en viktig del av vårt samarbete. Visar en effektiv förmåga att lyssna, genom att först sträva efter att förstå och sedan bli förstådd i retur. Håller sina kollegor väl informerade och ger konstruktiv feedback som är detaljerad och givande. Hjälper till att lösa kunders problem - även innan du ombeds göra det av kunden.


Ytterligare information

Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-04-21. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Kontaktperson för frågor:

Daniel Hultman, Market Area Manger

[email protected]


Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons