OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-08

Cambrex är en ledande global utvecklings- och tillverkningsorganisation (CDMO) som tillhandahåller läkemedelssubstanser, läkemedelsprodukter och analytiska tjänster under hela läkemedlets livscykel. Med över 40 års erfarenhet och ett växande team med över 2 200 experter som servar globala kunder från Nordamerika och europeiska siter, är Cambrex en pålitlig partner inom varor och generiska marknader för utveckling och tillverkning av API- och doseringsformer.

Kända för vår vetenskapliga och tillverkningsmässiga excellens, liksom vårt starka kundfokus, erbjuder vi en rad karriärmöjligheter i vårt globala nätverk av siter. Tillsammans med våra kunder strävar vi efter att förbättra livskvaliteten för patienter runt om i världen.

I den aktuella rollen kommer du jobba mot både våra kunder och leverantörer. Fokus kommer främst ligga mot våra kunder, men även inslag av operativt inköp kan förekomma.

Du har det övergripande ansvaret över att hantera kundförfrågningar och samordna svars- och ärendehanteringen i syfte att säkerställa snabb och professionell respons till kunderna. För att lyckas i det arbetet samarbetar du nära med flera andra avdelningar inom organisationen, t.ex. produktionsplanering och produktchefer. Din roll innebär att koordinera och fatta beslut som håller samman aktiviteterna.

Andra förekommande arbetsuppgifter:

  • Offert- och orderhantering
  • Ta fram underlag för fakturering
  • Leveransbevakning
  • Stötta företagsledningen med underlag till t.ex. försäljningsprognoser.
  • Utifrån rekvisitioner från materialplanering eller fabriker skapa inköpsordrar och sända till leverantörerna
  • Leveransbevakning, från orderbekräftelse till att leveransen sker fysiskt samt hantera intern och extern kommunikation kopplad till detta
  • Underhålla masterdata i vårt affärssystem (SAP)
  • Delta i förbättringsaktiviteter kopplade till affärssystem och övriga systemstöd

Du kommer ingå i ett team med fyra personer samt studentresurser, där vi samarbetar för att kunna leverera bästa möjliga service till våra kunder samt leveranser i tid till våra fabriker.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, kemi, industriell ekonomi eller annan ingenjörsinriktning alternativt arbetserfarenhet som anses likvärdig. Detta kombinerar du med tidigare erfarenhet av kundservice, inköp och försäljning.

Du kommunicerar obehindrat, såväl muntligt som skriftligt, på svenska samt har en god engelska i tal och skrift. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av arbete i MS Office och ett affärssystem, erfarenhet av SAP är meriterande.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. För att lyckas i rollen behöver du vara duktig på att strukturera ditt arbete och ha en god kommunikativ förmåga. Du trivs i en roll med högt tempo där du har en varierad vardag där såväl noggrannhet som effektivitet är viktigt. Att ha ett professionellt förhållningssätt är självklart för dig i mötet med både kollegor och kunder.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Arkelius, Chef Supply & Customer Service på tfn +46705563786


Fackliga kontaktpersoner:

Fanny Salonen (Akademikerföreningen) tfn 072-724 76 11

Emelie Enger (Unionen) tfn 073-078 48 92

Varmt välkommen med din ansökan senast den 29/4!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons