OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida svedala.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-08

Svedala kommun växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande och medborgarfokus guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Nu förstärker vi vår kanslienhet och erbjuder en utvecklande och spännande tjänst där din kompetens kommer vara avgörande för kommunens framtida arbete med e-handel.  Uppdrag   Kommunledningskontoret har en viktig roll i att möjliggöra för kärnverksamheterna att ge god service till kommunens 23 500 medborgare samtidigt som verksamheterna ska bedrivas så kostnadseffektivt som möjligt. Hos oss möts du av en arbetsplats med hög professionalitet, en stark gemenskap och en hel del humor.     Som upphandlare med inriktning på e-handel kommer du att vara en nyckelperson i implementeringen av e-handel i hela kommunens verksamhet samt i dess fortsatta utveckling och förvaltning. Du ingår i ett team med kommunens upphandlingsstrateg samtidigt som du ansvarar för att tillsammans med en projektledare implementera e-handel i kommunen och därefter att förvalta och fortsätta arbetet med att utveckla en effektiv e-handel. Du kommer att ha stora möjligheter att själv utforma de övergripande strukturerna och processerna för e-handel i kommunen.     Uppdraget innebär bland annat:  • Genomförande av kommunövergripande och verksamhetsspecifika upphandlingar  • Förvaltningsansvar för e-handelssystemet inklusive kontinuerlig utveckling  • Utbildning och stöd till berörda verksamheter   • Utveckling av inköps- och e-handelsrutiner    • Aktivt arbete med inköpsbeteende i syfte att öka beställarkompetens och avtalstrohet  • Leverantörsanslutning och löpande kontakt med leverantörer  • Regelbunden uppföljning    Kompetens    Vi söker dig med erfarenhet av e-handel, helst inom offentlig sektor. Vidare har du med fördel god kunskap om kommunalt inköpsarbete och lagen om offentlig upphandling.  Du har en relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis inom inköp eller ekonomi.      Som upphandlare med e-handelsinriktning kommer du ha många kontakter både inom och utanför kommunen vilket innebär att det ställs höga krav på samarbetsförmåga och en stark vilja att skapa goda relationer. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. I ditt arbete har du en hög servicekänsla och en pedagogisk och kommunikativ skicklighet. Din förmåga att arbeta noggrant och strukturerat kommer väl till pass och hjälper dig att hantera stress på ett konstruktivt sätt där du bibehåller ett gott humör trots ändrade förutsättningar.    Arbetstid/varaktighet   Tillsvidare på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.   Lön   Individuell lönesättning tillämpas.   Övrigt  Vi tillämpar löpande urval.   Hos oss har du tillgång till förmåner enligt vårt kollektivavtal Allmänna bestämmelser, till exempel förmånlig pension och försäkring, extra semesterdagar och föräldrapenningtillägg. Dessutom har du som medarbetare i Svedala kommun tillgång till 2000 kronor i friskvårdsersättning, rabatter hos lokala friskvårdsaktörer, förmånscykel, semesterväxling och löneväxling till pension, pensionsvägledning. Vi tillämpar flextid och distansarbete vilket innebär att du med hänsyn till verksamhetens behov kan växla mellan att arbeta på kontoret, i verksamheterna eller hemifrån.   Förmåner som erbjuds kan du läsa om här: www.svedala.se/formaner   Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons