OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-08

Arbetsgivarverket är en arbetsgivarorganisation för statliga arbetsgivare och en förvaltningsmyndighet. Medlemmar är cirka 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans med medlemmarna utvecklar och samordnar Arbetsgivarverket den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 290 000 anställda. Arbetsgivarverket söker dig som har ett genuint intresse för administrativa arbetsuppgifter och tycker om att tillhandahålla en högkvalitativ service. Om enheten Du kommer att bli en del av enheten för arbetsgivarutveckling och arbeta tillsammans med vår koordinator och Arbetsgivarverkets rådgivare. Enheten ansvarar för Arbetsgivarverkets rådgivning, strategisk arbetsgivarutveckling, utbildnings- och mötesverksamhet samt koordinering av externa aktiviteter. Enheten leds av chefen för arbetsgivarutveckling. Arbetsuppgifter Som utbildningsadministratör arbetar du med Arbetsgivarverkets utbildningar och andra medlemsaktiviteter. I arbetet ingår att hantera anmälningar, kallelser, beställningar, utvärderingar och kontakter med deltagare såväl som leverantörer. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara administrativt stöd i pågående utvecklingsarbeten och arbetsgrupper samt att ha en aktiv roll i enhetens användning av digitala mötesverktyg och CRM (Customer relationship management- system). Arbetsuppgifterna innebär dagliga kontakter externt såväl som internt. Kvalifikationer För arbetet krävs att du har: • en för arbetsuppgifterna relevant utbildning • flerårig erfarenhet av administrativt arbete • erfarenhet av digitala verktyg, såsom till exempel Teams/Zoom, och administrativa system • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av: • arbete i statlig sektor • utbildningsadministration För arbetet krävs att du har ett genuint intresse för administrativa arbetsuppgifter och att tillhandahålla en högkvalitativ service. Som person är du professionell och engagerad. Vidare är du noggrann och har lätt för att samarbeta. Du kan självständigt planera, strukturera och slutföra arbetsuppgifter inom utsatt tid och har förmåga att anpassa dig till det situationen kräver. Du tycker om att ha daglig kontakt med olika människor, du gillar att ha ordning och reda samt har förmåga och intresse av att hitta nya lösningar när det uppstår ett förändrat behov. För att trivas hos oss behöver du vilja arbeta i en arbetsgivarorganisation vars uppdrag och mål handlar om att stärka statliga arbetsgivares möjlighet att vara effektiva, attraktiva och tydliga arbetsgivare.  Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning.  Arbetsgivarverkets värdegrund utgår från att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi har ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Arbetsgivarverket finns på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm, nära T-centralen. Läs gärna mer om Arbetsgivarverket och vårt uppdrag på vår webbplats www.arbetsgivarverket.se och vår plattform Jobba statligt på www.jobbastatligt.se Är du intresserad? Har du frågor och vill veta mer om jobbet kan du kontakta teamledare och koordinator Pia Blad eller chef för Arbetsgivarutveckling Åsa Krook. Du når båda på telefon via växeln på nummer: 08-700 13 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 29 april 2024. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons