OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-08

Vi söker nu en erfaren och driven HR-specialist som kan komplettera vår HR-funktion under en föräldraledighet. Är det dig vi söker?   I rollen som HR-specialist kommer du att spela en viktig roll för hela myndigheten. Du kommer att arbeta såväl strategiskt, taktiskt som operativt, och i nära samarbete med din kollega som också är HR-specialist. Rollen är bred och du kommer att stötta organisationen inom alla delar av HR-processerna. HR-funktionen är placerad på vår enhet för HR, ekonomi och internt inköp och tillhör Avdelningen för verksamhetsstöd som idag består av 14 medarbetare.  I början av 2022 infördes en matrisorganisation, som innebär ett nytt arbetssätt. Samtidigt som vi arbetar med att effektivisera organisationen har vi ställts inför nya utmaningar med en betydande minskning av vårt förvaltningsanslag. Under 2024 är därför områden som strategisk kompetensförsörjning och omställning av verksamheten i fokus. Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med i det viktiga förändringsarbetet.  Kvalifikationer  Du ska ha  • relevant akademisk examen inom HR eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant   • minst tre års aktuell erfarenhet av brett HR-arbete i statlig verksamhet  • erfarenhet av att arbeta med verksamhetsförändringar och omställning  • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.  Meriterande  Det är meriterande om du har  • varit med och drivit projekt inom HR-området  • erfarenhet av att samarbeta och förhandla med fackliga parter  • erfarenhet av att ha arbetat i lönesystemet Primula.  Om dig  Vi söker dig som kan jobba självgående med HR-frågor, och som har ett positivt och konsultativt förhållningssätt. Det är viktigt att du kan skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer inom de olika sammanhang som du befinner dig i. Din förmåga att snabbt och smidigt sätta dig in i nya frågor är avgörande för att lyckas i rollen som också kräver flexibilitet och anpassningsförmåga för att kunna hantera förändringar på ett effektivt sätt.   Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Om oss  Upphandlingsmyndigheten jobbar för att de offentliga affärerna ska göra största möjliga nytta för samhället. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Tillsammans med andra verkar vi för att fler ska använda den offentliga köpkraftens styrka och möjlighet att bidra till samhällets hållbara omställning och en säker försörjning.   Vi är en modern myndighet som samlar en bredd av kompetenser. I dag är vi cirka 70 medarbetare. Hos oss är det viktigt med samverkan och samarbete i genomförandet av vårt uppdrag, både internt och externt. Vi har en flexibel arbetsplats med tillgång till ljusa och aktivitetsbaserade lokaler i Solna Business Park, nära allmänna kommunikationer. Läs mer om vårt uppdrag och oss som arbetsgivare på vår webbplats upphandlingsmyndigheten.se.    Anställning och ansökan  Vi söker en medarbetare för ett föräldravikariat under cirka ett år med önskan om start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Anställningen är på heltid. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.  Tycker du att det låter intressant? Skicka din ansökan i vårt rekryteringsverktyg, så snart som möjligt, och allra senast den 22 april 2024. Bifoga cv och personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Vi kommer att kalla till intervjuer löpande under rekryteringsprocessen.  Välkommen med din ansökan!  För mer information är du också välkommen att kontakta  Eva Lindgren, avdelningschef för Verksamhetsstöd och enhetschef för enheten HR/ekonomi/internt inköp, tfn 08-586 217 10  Henrik Grönberg, ordförande i Saco-S, tfn 08-586 217 16

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons