Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-06

Tjänsten innehåller uppgifter som rör ekonomi- och förvaltningsfrågor i hela pastoratet (Arjeplog- och Arvidsjaurs församlingar). Pastoratet har avtal med Svenska kyrkans Löne- och Ekonomiservice, samt Kanslistöd gällande programvaror och digitala tjänster. Tillsammans med Kyrkoherden ingår tjänsteinnehavaren i ett mindre team med ytterligare två administratörer som främst ansvarar för lokal kommunikation och bokningar av kyrkliga handlingar. Placering kan diskuteras beroende på sökandes önskemål.

Tjänstens innehåll i korthet

· Ekonomi: Granska, sammanställa och bearbeta underlag som rör fakturor, budget mm. Personal och löneadministrativa uppgifter för anställda både i den grundläggande kyrkliga verksamheten och för kyrkogårds- och fastighetsförvaltningens personal.

· Förvaltning: Administrativt stöd i begravningsverksamheten. Arkiv- diarie- och GDPR-frågor samt sekreterarfunktion i förtroendemannaorganisationen.

Du som söker tjänsten…

· har relevant utbildning för de uppgifter som definierats ovan samt erfarenhet av liknande uppdrag

· har god samarbetsförmåga och är öppen för samverkan över olika professionsgränser

· är väl organiserad i sitt arbete och beredd att ta ansvar i nya sammanhang

· är medlem i Svenska kyrkan och känner sig hemma i en kyrklig kontext


För tjänsten gäller

Körkort. Församlingen har en tjänstebil för resor i tjänsten. Ansökan med CV, relevant meritförteckning, kort personligt brev och referenser skall vara oss tillhanda senast 12 maj 2024. Märk ansökan ”Pastoratsadministratör”.

Tillträde enl. överenskommelse.

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons