Tjänsten innehåller uppgifter som rör ekonomi- och förvaltningsfrågor i hela pastoratet (Arjeplog- och Arvidsjaurs församlingar). Pastoratet har avtal med Svenska kyrkans Löne- och Ekonomiservice, samt Kanslistöd gällande programvaror och digitala tjänster. Tillsammans med Kyrkoherden ingår tjänsteinnehavaren i ett mindre team med ytterligare två administratörer som främst ansvarar för lokal kommunikation och bokningar av kyrkliga handlingar. Placering kan diskuteras beroende på sökandes önskemål.
Tjänstens innehåll i korthet
· Ekonomi: Granska, sammanställa och bearbeta underlag som rör fakturor, budget mm. Personal och löneadministrativa uppgifter för anställda både i den grundläggande kyrkliga verksamheten och för kyrkogårds- och fastighetsförvaltningens personal.
· Förvaltning: Administrativt stöd i begravningsverksamheten. Arkiv- diarie- och GDPR-frågor samt sekreterarfunktion i förtroendemannaorganisationen.
Du som söker tjänsten…
· har relevant utbildning för de uppgifter som definierats ovan samt erfarenhet av liknande uppdrag
· har god samarbetsförmåga och är öppen för samverkan över olika professionsgränser
· är väl organiserad i sitt arbete och beredd att ta ansvar i nya sammanhang
· är medlem i Svenska kyrkan och känner sig hemma i en kyrklig kontext
För tjänsten gäller
Körkort. Församlingen har en tjänstebil för resor i tjänsten. Ansökan med CV, relevant meritförteckning, kort personligt brev och referenser skall vara oss tillhanda senast 12 maj 2024. Märk ansökan ”Pastoratsadministratör”.
Tillträde enl. överenskommelse.
Skicka ansökan