OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-05

Arbetsbeskrivning

Vår kund Sibelco är ett dynamiskt företag som söker en engagerad och kompetent Business Controller för att förstärka sitt team i Baskarp. Företaget värdesätter kompetens, innovation och hållbarhet. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team! Som Business Controller kommer du att spela en avgörande roll i företagets finansiella controlling-aktiviteter. Du kommer att arbeta nära Manager Business Services för att tillhandahålla relevanta insikter och dokumentation som behövs för att stödja våra Directors i att driva och förbättra prestandan för våra olika kärnområden. Rollen innebär även att arbeta med produktkostnader, budgetering, investeringar och mycket mer. Dessutom kommer du att vara involverad i transaktionella inköp och finansiella aktiviteter.

Arbetstiderna är förlagda under dagtid med start omgående alternativt senast 2 maj.

Sibelco erbjuder möjlighet till distansarbete utanför introduktionsperioden. Vi söker en person med starkt ekonomiskt kunnande och förmåga att lära sig snabbt och anpassa sig till nya utmaningar. Du har goda kunskaper inom redovisning och ekonomistyrning. Vi tror att du har en akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning samtidigt som du har en hög ambitionsnivå. Du är driven och besitter god förmåga att samarbeta och bygga relationer med andra kollegor inom organisationen. Vidare ser vi att du har ett tydligt affärsdriv med ett öppet och nyfiket förhållningssätt, gillar att arbeta högt och lågt. Självklart trivs du i en samarbetsorienterad miljö med högt tempo där du ständigt utvecklas tillsammans med företaget och teamet. Då Sibelco är ett globalt bolag krävs det att du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska. Erfarenhet från liknande positioner är en fördel men inte ett krav.

Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med goda möjligheter till en tillsvidareanställning hos Sibelco. Start enligt överenskommelse där du blir anställd av Randstad men arbetar hos kund Sibelco.

Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på [email protected] vi tar ej emot ansökningar via mail.

Ansvarsområden

Tekniska färdigheter:

● Erfarenhet inom ekonomi och redovisning.

● Djup kunskap om kostnadsredovisning och budgeteringsprocesser.

● Förmåga att genomföra lönsamhetsanalyser, avvikelseanalyser och

kostnadsavvikelseanalyser.

● Kunskap om SAP, Excel och Power BI är meriterande.


Beteendemässiga färdigheter:

● Öppensinnad och teamorienterad.

● Proaktiv och självgående.

● Diplomatisk med starka relationsskapande färdigheter.

● Självmotiverad och prestationsorienterad.

● Stark problemlösningsförmåga.

Kvalifikationer

● Planering och hantering av produktkostnader.

● Lagervärdering.

● Månadsbokslut.

● Analys av standardkostnader och avvikelser.

● Analys och rapportering.

● Upprättande och övervakning av budgetar och prognoser.

● Uppföljning av CAPEX-processen, inklusive finansiell motivering och utvärdering av investeringar.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons