OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de tre senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Sektorn för teknik och förvaltningsstöd är kommunens servicesektor. Vårt uppdrag är att tillhandahålla service till kommunens verksamheter. Sektorns funktioner ger stöd inom områdena fastighet, IT, måltid, service, städ och säkerhet. Fastighetsfunktionens uppdrag innebär att tillhandahålla verksamhetsenliga lokaler till kommunens kärnverksamheter. Fastighetsfunktionen har fyra enheter som arbetar med vaktmästeri, drift- och teknik, förvaltning- och projekt samt administrativ förvaltning. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och bidra till samhällsnyttan samt arbeta för att skapa god service till våra verksamheter? Nu söker vi en samordnare för våra fastighetsskötare, fastighetstekniker och drifttekniker. Som samordnare kommer du tillsammans med enhetschef att delta i pågående förändringsarbete, planera och strukturera det dagliga arbetet, arbeta aktivt för att hitta lösningar som främjar samarbete, arbeta med service till våra verksamheter, leda arbete med förebyggande underhåll samt sköta kontakten med entreprenörer. Uppgifter som ingår i arbetet: • Arbetsleda och fördela det dagliga arbetet för enheten. • Administrativa uppgifter såsom bl.a; fakturahantering, personaladministration, skapa rutiner för enheten samt beställningar. • Stöttande och rådgivande roll till personalen på enheten gällande t.ex. arbetsmoment och pågående ärenden. • Representera enheten i olika arbetsgrupper, exempelvis miljögruppen inom fastighet samt möten med entreprenörer. • Planera, strukturera och genomföra arbetsmöten på enheten. • Platsbesök och ronderingar och praktiskt utförande genom att titta på olika lösningar och bidra med kunskap till personalen. • Samordna och hantera akuta ärenden/händelser. • Arbetsuppgifter som ligger inom ramen för drift- och fastighetsskötsel. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha gymnasieexamen alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt för tjänsten. Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från fastighetsförvaltning inom offentlig/statlig sektor alternativt fastighets- och byggbolag. Du har ett stort intresse och erfarenhet från att arbeta med fastigheter, dess underhåll, skötsel och tekniska system. Erfarenhet från likvärdiga arbetsuppgifter i en tidigare roll såsom samordnare, arbetsledare eller teamledare är ett krav. För att lyckas i rollen som samordnare har du ledaregenskaper, besitter en helhetssyn där du ser vad som behöver göras och tar initiativ till det. Som samordnare blir man spindeln i nätet och behöver snabbt kunna anpassa sig till nya förutsättningar, det är viktigt att man har förmåga att göra prioriteringar i det dagliga arbetet. Rollen som samordnare kräver att du är strukturerad, kommunikativ, lösningsorienterad och gärna tar dig an nya utmaningar. Du arbetar fritt med mycket eget ansvar. Du har hög social kompetens och kan utrycka dig väl i både tal och skrift på god svenska. Det är viktigt att du har ett starkt engagemang för att erbjuda god service till våra kunder. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I den här ansökningsprocessen kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du fyller i din ansökan i vårt rekryteringssystem, vilket innebär att du endast ska fylla i/bifoga ditt CV och ska inte skriva/skicka med ett personligt brev. Svaren på frågorna används som del i urvalet tillsammans med ditt CV. Ditt CV och svaren på frågorna ska vara formulerade på svenska. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons