Om tjänsten

Besök hemsida skill.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-05

Är du i början av din karriär som inköpare? Vi söker nu taktiska inköpare till vår kund i Finspång. Läs mer och ansök nedan! Om företaget Företaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Uppdraget innebär i första hand ansvar för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till våra interna kunder som mestadels finns i vår egen verkstad. Uppdraget innebär också att utveckla sitt köpområde för att säkerställa effektiv försörjningskedja. Du ifrågasätter och utvecklar ditt arbetsområde samt arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang. Som taktisk inköpare har du ansvar för din leverantörsbas. Du skall vara drivande i förändringsresan mot effektivare arbetsprocesser, digitalisering. Du blir den naturliga kontakten både i våra externa och interna flöden och har ett nära samarbete i våra interna processer. Ansvar o Anskaffa material i rätt tid, rätt kvantitet och till rätt kvalitet o Hantering av inköpsbeställningar och fakturor o Driva och leda Leverantörsmöten o Leverantörsutveckling o Claimsförhandlingar med leverantörer o Kommunikation och återföring till interna kunder och leverantörer o Processutveckling, (Purchase-to-Pay (P2P) process, Procurement guidelines, IT systems) o Optimera tillgänglighet på material efter verksamhetens behov o Medverka vid beslut att sätta säkerhetslager, säkerhetstider samt partiformning. Uppdatera materialmas-tern i SAP. Göra konsekvensanalys av ledtidsändring i samarbete med vår interna logistikavdelning o Följa upp ledtider och genomloppstider, o Medverka i köpa/tillverka - processen Din profil För att passa i rollen ser vi att du: - Har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet - Är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt. - Är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. - Tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus. - Tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde. - Inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet. - Tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet. - Har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift. - Meriterande är om du har arbetat med inköpsarbete samt har goda kunskaper i SAP/R3 särskilt i att arbeta med material & logistik. Ansökningsförfarande Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, [email protected] eller ring 011-19 94 69. Välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons