OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-05

Gör skillnad. Varje dag. På koncernstab inköp och ekonomistyrning, inköpsfunktion arbetar cirka 70 medarbetare med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Vi sitter i moderna och trevliga lokaler på huvudkontoret vid Dockan i Malmö med en mängd trevliga lunchrestauranger i området och nära till allmänna kommunikationer. Koncernstab inköp och ekonomistyrning genomför offentliga upphandlingar för över sju miljarder kronor årligen och utgörs av tre upphandlingsenheter. Den lediga tjänsten är inom enhet IT, MT och Lab. Enheten utgörs av ca 28 personer och består av fyra kategorier vilka leds av kategoriledare. Vi söker nu en engagerad inköpsadministratör till vårt positiva och engagerade team som vill vara med och utveckla framtidens arbete inom inköp! ARBETSUPPGIFTER Är du ordningsam, noggrann och nyfiken som person samt motiveras av att arbeta administrativt med varierande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade kollegor? Då kan tjänsten som inköpsadministratör hos oss vara helt rätt för dig! I din roll som inköpsadministratör arbetar du med en mängd olika ärenden som bland annat leveransförseningar, avtalsuppföljning, avvikelser, reklamationer och fakturahantering. Du hanterar flera kontaktytor med både beställare och leverantörer. Vidare arbetar du med generella administrativa arbetsuppgifter inom enheten och är aktivt deltagande i att utveckla koncernstab inköp och ekonomistyrnings arbete framåt. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har eftergymnasial utbildning inom aktuellt kunskapsområde, alternativt dig med annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Då du självständigt kommer ha kontakt med både leverantörer och beställare krävs goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift. För tjänsten krävs tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll där arbete med Microsoft Office-paketet ingått, då framför allt Excel och Powerpoint. Du har också god generell systemvana. För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv och strukturerad i de arbetsuppgifter du tar dig an och du förväntas kunna hålla många bollar i luften i samtidigt. Du är serviceinriktad och en skicklig administratör, samtidigt som du är tålmodig och prestigelös som person med en hög vilja att göra ett bra jobb. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Låter detta som en spännande roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons