Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-04

Söker du en ny och spännande utmaning och älskar att arbeta med IT och människor?

mySafety har i över 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom bedrägeri- och ID-skyddsförsäkringar samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen.

Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt IT-Operationsteam och se till att leverera förstklassigt IT-stöd till vår fantastiska organisation!

Din nya roll

Denna roll innebär att utveckla och förvalta vår viktiga IT-supportfunktion. Du kommer att arbeta med hela supportprocessen vilket innebär allt från arbete med operativ IT-support till att arbeta med förändring och förbättringsförslag av vår IT-miljö.

Du kommer att ingå i och arbeta med vårt IT-Operationsteam och tillsammans kommer ni att förvalta och utveckla vår interna IT-miljö.

Hos oss kommer du ha en varierande och bred roll där den ena dagen inte är den andra lik, vi gillar variation och att ständigt vara i utveckling.

I dina arbetsuppgifter ingår att:

-Arbeta med proaktivt IT-stöd mot vår verksamhet, ett viktigt arbete där du kommer att ha en central funktion och stort eget ansvar.

-Implementera moderna arbetssätt och uppdatera förvaltningsrutiner för IT.

-Jobba med och se över on-boarding processen för nya medarbetare; här ingår arbete med behörigheter, hård/mjukvara, dokumentation, automatisering av processer mm.

-Inköp av IT-utrustning och kontakt med våra leverantörer.

-Koordinering och stöttning kring IT/Verksamhetsrelaterade projekt.

- Tekniskt arbete, ärendehantering och stöttning av vår 2nd line funktion/drift där du kommer jobba med bl a: Active Directory / Entra ID, Windows Client and Server samt Microsoft 365, nätverk och driftsrelaterade ärenden.

(Vi har det mesta av vår tekniska miljö inhouse.)

Vem söker vi?

Vi tror att du har en bred och gärna lång erfarenhet som IT-tekniker, drifttekniker eller motsvarande, företrädelsevis från små- och mellanstora bolag.

Du brinner för att jobba med IT i kombination med människor och du får energi av att förbättra, automatisera och effektivisera dina andras vardag.

Du har god erfarenhet av att jobba med följande:

  • Active Directory
  • Client and Server
  • 365
  • DHCP / IP
  • switches / firewalls

För att trivas i rollen är du kommunikativ, driven, självgående och nyfiken samt har god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Vi jobbar enligt ITIL och det vore bra om du jobbat i den typen av organisationer tidigare.

Arbetet sker på plats på vårt fina huvudkontor som är beläget i Stockholm city, med närhet till t-bana, pendel och bussar.

Vad erbjuder vi dig?

Vi har nått en nivå i vår resa där vi kan gå från att reaktivt arbeta med kortsiktiga lösningar till att jobba mer proaktivt genom bland annat automatisering av våra processer. Detta ger oss möjlighet att lägga stort fokus på att ta fram riktigt bra och hållbara lösningar och fokusera mer på kvalitet och det kommer även att ge dig en

fin möjlighet att få komma med många egna idéer och initiativ.

Din ansökan

Låter detta intressant? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till oss så snart som möjligt då urval sker löpande. I den här rekryteringen samarbetar vi med House of Skills. Har du frågor om tjänsten kontakta Linda Freij på House of Skills via [email protected].

Mer om företaget hittar du på: https://www.mysafety.se/


Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons