OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-03

Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför ge fler mer glädje, avkoppling, och produktivitet i vardagen! Vi gör prylar tillgängligt för alla så enkelt, billigt och hållbart som möjligt. För att lyckas är så klart våra grymma medarbetare det viktigaste vi har.

Är du med?

Om tjänstenÄr du en erfaren och affärsorienterad person med passion för försäljning? Då kan du vara den vi letar efter! Som Category Manager hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att driva och utveckla en av våra produktkategorier.

I rollen som Category Manager kommer du att vara ansvarig för försäljning och lönsamhet inom din kategori. Du kommer aktivt att driva sortimentsanalyser, styrd av vår pris- och produktstrategi, samt genomföra löpande prognosarbete för att säkra en framgångsrik varuförsörjning och en kommersiell affär. Ditt fokus kommer att ligga på att säkerställa sortimentseffektivitet och marknadsföring för att uppnå önskad lönsamhet.

Du kommer att ha ansvar för att följa viktiga KPI:er såsom omsättning, marginal och prognossäkerhet på artikel- och kategorinivå. Dessutom kommer du att vara delaktig i att ta fram material till central organisation och jobba tvärfunktionellt med andra avdelningar för att säkerställa en samordnad och effektiv verksamhet.

Ditt ansvarsområde inkluderar prissättning, försäljningsprognoser, kategoristyrning, produktmarknadsföring och förhandlingar med leverantörer. Du kommer även att genomföra noggranna analyser av befintligt och nytt sortiment, marknaden, försäljning och lönsamhet för att identifiera affärsmöjligheter och utmaningar.

Tjänsten är ett föräldravikariat med start enligt överenskommelse och med planerat slutdatum 28:e februari 2025, för rätt person kan det komma andra intressanta tjänster därefter. I din tjänst rapporterar du till Head of sales

Vem söker vi?Vi söker dig med relevant utbildning och minst fem års dokumenterad erfarenhet av sortimentsarbete och prissättningsansvar inom kategorier. Du bör ha erfarenhet av att genomföra nulägesanalyser, utmana existerande sortiment, genomföra finansiella analyser och implementera kategoriplaner.

För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, mål- och resultatinriktad samt har ett starkt affärs- och kundfokus där du trivs med att ha breda kontaktytor både internt och externt. Du är kommunikativ och har en hög social kompetens och är mån om att hitta goda samarbeten inom företaget. Stämmer det in på dig? Då kan du vara helt rätt person för att bli en del av vårt team!

    Wow – det här är vi!NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - #enkla, #nyfikna, #tillsammans och #handlingskraftiga - det är våra ledstjärnor i vardagen. För oss är också mångfald och inkludering viktigt, vi strävar efter att ha en bred mångfald på NetOnNet, dels för att vi ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas.

    Vår arbetsplatsstrategi förenar det bästa av två världar, där vi kombinerar effektiviteten i det digitala arbetssättet med kreativiteten och styrkan med de fysiska mötena. Wow säger vi! Det ger dig möjlighet att arbeta hemifrån en viss del av arbetstiden. På det här viset vill vi forma ett starkt hållbart företag med medarbetare som utvecklas som individer som möjliggör starka resultat.Vill du också jobba med oss och bli en del av vårt team? Du söker enkelt genom att klicka på ”Skicka ansökan” och registrerar därefter din ansökan. Vi läser ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, gör det redan idag! Vi ser fram emot att höra mer om dig.

    Mer info

    Omfattning Heltid
    Varaktighet 6 Månader eller längre
    Antal platser 1
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön

    Sök jobbet

    Ansök via arbetsgivarens hemsida

    Skicka ansökan

    Dela annons